Dali speakers

Gestart door Totofan, augustus 19, 2008, 18:10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

een goede voorberieding is half werk idd

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Wel is het goed om alvast een beeld te vormen bij het budget en mogelijke verdeling van geld over de verschillende componenten. Indien je Dali als luidsprekers neemt, dan mag je zeker wel het zelfde geld als de setprijs een versterker nemen (beter nog meer).

Hoe ben je op Marantz uitgekomen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

robbie

Kijk ook eens naar Mordaunt-Short. Die matchen ook goed met Marantz. Ik zelf heb de Mezzo 6 zuilluidspreker. Erg mooie combinatie.

TurboMarco

Ik zit er aan te denken mijn eigen Seas EX-4 luidsprekers te gaan verkopen,ik heb namelijk wat op het oog waar de EX-4 voor kan wijken.

@ totofan,deze vallen in jouw budget en wellicht is het je smaak,luisteren staat in ieder geval vrij.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Totofan

Citaat van: Maurice op augustus 21, 2008, 22:03:17

Hoe ben je op Marantz uitgekomen?

Omdat het mijn ogen een goed produkt is, en straalt klasse uit, dus gaat mijn voorkeur uit naar Marantz.



Citaat van: Marco op augustus 22, 2008, 09:07:17
Ik zit er aan te denken mijn eigen Seas EX-4 luidsprekers te gaan verkopen,ik heb namelijk wat op het oog waar de EX-4 voor kan wijken.

@ totofan,deze vallen in jouw budget en wellicht is het je smaak,luisteren staat in ieder geval vrij.

greetz Marco


Bedankt Marco maar mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe speakers.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

mars

oi

Ik zou voor die 1000 echt second hand gaan , in die prijs klasse kan je tweedehands zulke mooie speakers kopen , waar niet 1 nieuwe set van 1000 euro tegen op kan.

En dan niet om het even maar ik heb voor mijn speakers tweedehands ( als je ze kan vinden) iets minder dan 1000 betaalt.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Totofan

Citaat van: mars op augustus 31, 2008, 21:24:09
oi

Ik zou voor die 1000 echt second hand gaan , in die prijs klasse kan je tweedehands zulke mooie speakers kopen , waar niet 1 nieuwe set van 1000 euro tegen op kan.

En dan niet om het even maar ik heb voor mijn speakers tweedehands ( als je ze kan vinden) iets minder dan 1000 betaalt.

Ik ben nog aan het orienteren, van wat ik wil, en het is de bedoeling dat ik het volgend jaar pas ga aanschaffen, dus dit is nog te vroeg, financieel  :|
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

mars

oi


Als je echt geintresseerd bent in een speaker die bijv die ''mordaunt short''  waar meneer Ishiwata mee demonstreerd , echt naar huis speelt.

Komt ie dan..............Q ACOUSTICS  en wel model 1050

Wij hebben boven staande speakers direct naast elkaar vergeleken afgelopen dinsdag.

heel simpel er was dus een winnaar.

en euh de Q acoustics kost....................349 euro per stuk!!!

hahaha en de Mordaunt short was .......... 2000 of 1800 ofzo???? :roll: :roll:

Ik mag je namens een grote winkel keten een aanbieding doen

bij interresse pm me maar
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

 stupid

yep klopt deze dus,

ik heb ze samen met Marciano vergeleken met oa die mordaunt short's ( die dure weet je wel ,van kunstof)  en echt deze waren mooier , voller , geluid kwam veel en veel meer los van de speaker enz enz
Hoog was goed ,
midden mooi aanwezig
laag mooi doortekenent

heeeel mooi plaatje zet deze speaker neer

Echt marciano en ik hebben allebei zoiets; van hoe kan dat nou voor deze prijs?????
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Jantje

Citaat van: mars op september 04, 2008, 09:48:03
stupid

yep klopt deze dus,

ik heb ze samen met Marciano vergeleken met oa die mordaunt short's ( die dure weet je wel ,van kunstof)  en echt deze waren mooier , voller , geluid kwam veel en veel meer los van de speaker enz enz
Hoog was goed ,
midden mooi aanwezig
laag mooi doortekenent

heeeel mooi plaatje zet deze speaker neer

Echt marciano en ik hebben allebei zoiets; van hoe kan dat nou voor deze prijs?????

Klinkt veel en veel te mooi om waar te zijn, wat voor versterker en cd speler stond er achter? Wat voor bekabeling hing er aan, en wat voor muziek speelden jullie er op af?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Stadium III

Q acoustics is er nog niet extreem langop de markt

Ik heb al meerdere mensen gehoord die ze in hun bezit hebben en er zeer blij mee zijn

Ik heb ze zelf ook wel eens op een marantz gehoord en moet zeggen niet slecht maar niet mijn smaak!

Mooie speakers en zeker voor het bedrag
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

#27
Citaat van: Jantje op september 04, 2008, 12:05:14
Klinkt veel en veel te mooi om waar te zijn, wat voor versterker en cd speler stond er achter? Wat voor bekabeling hing er aan, en wat voor muziek speelden jullie er op af?

Oi jantje

Ja het is ook bizar  :yes:

de versterkers waren hogere middenklasse , zoals marantz pm15 , audiolab voor en eind combi, en nog een paar.  Oja de cd speler was ook van Marantz cd 15 of zo , in ieder geval in de zelfde lijn als die pm 15.
Dus zeker niet slecht maar ook echt geen super top ofzo !! De bekabeling was gewoon een monster ( niet duur) .
Maar wat echt belangrijk is om te vermelden is; dat er ook een schakelkast tussen stond, en dat is zoals bekend echt niet zo top voor je geluid.

We hebben de q acoustics 1050 direct kunnen vegelijken met die mordaunt-short ( ken ishiwata z'n lieveling :wink:), een set Kefs van 1800 per stuk en de visonik concept 7.
Oke, mijn speakers die ik thuis heb, die wel zijn een stuk beter !!
Maar in vergelijking met boven  bovengenoemde speakers , sloeg aqoustics heeele maaaaaaaaaal geen slecht figuur, EERDER HET TEGENDEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De gedraaide muziek. 
Dit waren echt niet alleen maar hele gelikte en mooie opnamen zoals van Patricia barber, en sommige zogeheten referentie cd's

Ik ga nu slapen , maar als je wil ga ik morgen wel even verder op dit vergelijk in, en dan zal ik wel motiveren waarom ik de q acoustics beter vind als bijvoorbeeld die kefs en de mordaunt shorts
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Martijn

Citaat van: Jantje op september 04, 2008, 12:05:14
Klinkt veel en veel te mooi om waar te zijn, wat voor versterker en cd speler stond er achter? Wat voor bekabeling hing er aan, en wat voor muziek speelden jullie er op af?

Duurder is niet altijd beter.... Om onze eigen speakers maar weer eens aan te halen:

CiteerWhen we pulled the towers out of the box, took a look and gave them a listen (again, not knowing their actual price) we calculated that they might be priced at: $1500 - $2000 USD per pair. We were pretty well off the mark - The Paradigm Monitor 7 speakers are an incredible deal. The highs are sweet, the mids are richly detailed, and the bass is tight and accurate. Our only complaint is that the midrange could be a little richer on some vocal recordings. Additionally, the finish on these speakers left little to be desired in terms of a luxury finish – but now knowing their true price, we feel this is almost an uncalled for assessment.

http://i4u.digitaltrends.com/review4892_main24468_page3.html
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Totofan

Ik heb inmiddels een paar speakers aangeschafd, sneller dan de bedoeling was.
Het zijn geen Dali speakers geworden, ik vond ze niet mooi klinken op de PM 7001.
Ik heb gekozen voor de Paradigm monitor 9 luidspeakers.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next