Marantz SA7-S1 aan aarde gekoppeld

Gestart door HiFi gek, juli 20, 2008, 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Als jij dat zo voelt, hoon, sarcasme en wat dies meer zij, kan ik daar niets aan doen.
"Valt mee hoor, als je iets denkt te horen vraagt men daar hoe en waarom." Ik denk dat ik hiermee het verschil zeg tussen het Marantzforum en Hififorum ( volgens mij bedoelt JWX dat forum want daar komt hij ook)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Misschien verstandig om je meer daar op te richten dan??

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

#32
Of gewoon op een wat neutralere toon vragen naar het hoe en waarom? Het is de toon die de muziek maakt, tenslotte.

renes59

#33
Citaat van: lo op maart 01, 2010, 11:00:02
Misschien verstandig om je meer daar op te richten dan??

groet,

lo
Ik ben ook Marantz liefhebber, dan ben je hier toch aan het juiste adres?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 01, 2010, 11:03:06
Of gewoon op een wat neutralere toon vragen naar het hoe en waarom? Het is de toon die de muziek maakt, tenslotte.
Wat is er nu weer fout aan de toon?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op maart 01, 2010, 11:09:07
Wat is er nu weer fout aan de toon?
In dit geval niets, wat mij betreft. Het ging meer in het algemeen over de manier van het elkaar bejegenen bij verschil van inzicht.

lo

Citaat van: renes59 op maart 01, 2010, 11:08:01
Ik ben ook Marantz liefhebber, dan ben je hier toch aan het juiste adres?

Is dat zo?
Eerlijk gezegd krijg ik een geheel andere indruk!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#37
Citaat van: lo op maart 01, 2010, 11:14:12
Is dat zo?
Eerlijk gezegd krijg ik een geheel andere indruk!

groet,

lo
Ja hoor, ik heb 3 Marantz cd spelers en 2 Marantz tuners in mijn bezit. Mijn droom is om ooit een Marantz stereo tuner 10B te bezitten en een Marantz draaitafel 6300.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 01, 2010, 11:13:14
In dit geval niets, wat mij betreft. Het ging meer in het algemeen over de manier van het elkaar bejegenen bij verschil van inzicht.
:-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Wat zou Fritz zeggen


Because music matters



Dit forum is kleinschalig dus is er toch een soort van meer saamhorigheid dan de andere 2 fora wat mij zeer bevalt
Zelfs zonder Marantz bleef ik een die hard
Nu heb ik weer het hoogste woord met mijn PM-16  :schater:


De toon is de muziek maar welke toon bevalt je ? soms op een moment meer een hoge en soms weer een lage als er maar een vorm van fatsoen is en respect

Kijk ik vind MH eigenlijk een hele rare kerel maar wel lekker  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op maart 01, 2010, 15:41:10



Kijk ik vind MH eigenlijk een hele rare kerel maar wel lekker  :schater:

Zo ben ik niet geaard, John.  :-D

kdt

Waarom zou, zoals in het begin van de topic gesteld werd, aarding alleen werken en zinvol zijn bij de nieuwere spelers en niet bij bv een CD 17?
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

bramdg

Citaat van: kdt op april 07, 2010, 20:05:00
Waarom zou, zoals in het begin van de topic gesteld werd, aarding alleen werken en zinvol zijn bij de nieuwere spelers en niet bij bv een CD 17?

Het werkt zeker ook bij de CD17  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Vanavond weer even bij DE Homestudio geweest (STS Digital) en daar was ook weer aarde  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 22:12:16
Vanavond weer even bij DE Homestudio geweest (STS Digital) en daar was ook weer aarde  :angel:
Vandaag bij de Intratuin idem :-P.


:lol: Sander.