Marantz SA7-S1 aan aarde gekoppeld

Gestart door HiFi gek, juli 20, 2008, 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 22:12:16
Vanavond weer even bij DE Homestudio geweest (STS Digital) en daar was ook weer aarde  :angel:

Jij wordt een geaard man :-D
Ben je zelf trouwens al aan het experimenteren geslagen pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op april 07, 2010, 22:18:10
Jij wordt een geaard man :-D
Ben je zelf trouwens al aan het experimenteren geslagen pompom

groet,

lo

Nee

vind het leuk om te lezen wat het bij andere doet en kan

maar ik ga daar niet meer voor


onrustig word ik er van

ik ga vanuit een goed stekkerblok goede / fatsoenlijke kabels en klaar

denk wel dat je meer eruit haalt bij de nog meer andere/betere sets
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo


Als je een euro connector met een randaarde pin hebt hoef je het chassis niet meer aan aarde te leggen toch??
Ik dacht dat Fritz bij zijn SA7 ook een randaarde connector heeft aangebracht.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op april 07, 2010, 22:23:14
Als je een euro connector met een randaarde pin hebt hoef je het chassis niet meer aan aarde te leggen toch??
Ik dacht dat Fritz bij zijn SA7 ook een randaarde connector heeft aangebracht.

groet,

lo

volgens mij is sommige aarde geen aarde bij cd spelers ? dacht ik


bij mij is set zo onderhevig aan veranderingen dat aarde alleen maar stoort tijdens het veranderen  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 22:21:31
Nee

vind het leuk om te lezen wat het bij andere doet en kan

maar ik ga daar niet meer voor


onrustig word ik er van

ik ga vanuit een goed stekkerblok goede / fatsoenlijke kabels en klaar

denk wel dat je meer eruit haalt bij de nog meer andere/betere sets

Heb je in het verleden wel met tweaks geƫxpirimenteerd?
Ik kan me voorstellen dat je er inderdaad nerveus van wordt om telkens weer vast te moeten stellen of het wel of geen verbetering cq verslechtering oplevert

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 22:25:13
volgens mij is sommige aarde geen aarde bij cd spelers ? dacht ik


bij mij is set zo onderhevig aan veranderingen dat aarde alleen maar stoort tijdens het veranderen  :schater:

Ik zal bij mij nog eens meten of het chassis ook aan massa ligt. De DP700 heeft ook een randaarde.

:-DTsja dat krijg je van een hoge omloopsnelheid in je componenten. Prima toch, lekker bezig blijven pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op april 07, 2010, 22:28:47
Heb je in het verleden wel met tweaks geƫxpirimenteerd?
Ik kan me voorstellen dat je er inderdaad nerveus van wordt om telkens weer vast te moeten stellen of het wel of geen verbetering cq verslechtering oplevert

groet,

lo

je wilt niet weten wat
ben zelf audio burn out geweest
zo veel gehad en geprobeerd Krell Accuphase ML je kan het zo gek niet noemen of ik heb het gehad

zat erg dicht bij het vuur

kocht het zelf in en een vriend van me had een hifi zaak (zie mijn logo)

zoveel onrust had ik

toen 3 jaar niks gehad alles weg gedaan ook letterlijk

en toen een prachtige dvd set van JVC

en heb toen voor mezelf belooft om alleen nog maar de hifi die me aantrok in het begin van toen ik met audio begon zoals de pm80 tijd of de kleine pareltjes die niet zoveel kosten te kopen of het moet zo goedkoop zijn dat ik denk  violent1






Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MadVillain

Audio-Burnout?

Ik heb het niet qua apparatuur maar juist de muziek.

lo

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 22:34:19
je wilt niet weten wat
ben zelf audio burn out geweest
zo veel gehad en geprobeerd Krell Accuphase ML je kan het zo gek niet noemen of ik heb het gehad

zat erg dicht bij het vuur

kocht het zelf in en een vriend van me had een hifi zaak (zie mijn logo)

zoveel onrust had ik

toen 3 jaar niks gehad alles weg gedaan ook letterlijk

en toen een prachtige dvd set van JVC

en heb toen voor mezelf belooft om alleen nog maar de hifi die me aantrok in het begin van toen ik met audio begon zoals de pm80 tijd of de kleine pareltjes die niet zoveel kosten te kopen of het moet zo goedkoop zijn dat ik denk  violent1








Kan me voorstellen dat als je inderdaad continu in dat wereldje zit en de mogelijkheid hebt om de gerenomeerde merken met een behoorlijke snelheid te wisselen je op een gegeven moment kompleet het doel voorbij schiet en dat is nog steeds genieten van je muziek. Erg stresserig lijkt me dat. Heb het inderdaad ook, zoals madvillain zegt, als ik veel muziek luister. Inderdaad bijv om tweaks of CD spelers  HLP met elkaar te vergelijken. Je bent in ieder geval ook iemand op dit forum met een wijd verbreide kennis mbt componenten en hun kwaliteiten.

Ben blij dat je de rust weer gevonden hebt om te luisteren en genieten.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Heb nog wel moeders de vrouw geaard aan het bed en dat klonk wel beter  :schater:



toen wilde ze mij een tweak van letterlijk eigen deeg geven maar zag toch in dat ik hoe dan ook niet meer tweak

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ll0ll

Citaat van: jwx op april 07, 2010, 22:34:19
je wilt niet weten wat
ben zelf audio burn out geweest
zo veel gehad en geprobeerd Krell Accuphase ML je kan het zo gek niet noemen of ik heb het gehad

zat erg dicht bij het vuur

kocht het zelf in en een vriend van me had een hifi zaak (zie mijn logo)

zoveel onrust had ik

toen 3 jaar niks gehad alles weg gedaan ook letterlijk

en toen een prachtige dvd set van JVC

en heb toen voor mezelf belooft om alleen nog maar de hifi die me aantrok in het begin van toen ik met audio begon zoals de pm80 tijd of de kleine pareltjes die niet zoveel kosten te kopen of het moet zo goedkoop zijn dat ik denk  violent1








Lichtelijk herkenbaar. Toen ik die cd7 net had en me teleurstelde in z'n klank was ik het ook aardig zat (niet zo zat als jij denk ik, maar toch). Soms moet je een stap of een paar stappen terug doen om weer te genieten. Wat me aanspreekt in jou is de manier waarop je open staat voor andere apparaten, je probeert het gewoon, bevalt het je, dan hou je het (een tijdje), bevalt het je niet, dan kijk je weer verder. Dat is ook het mooie aan marktplaats, lekker toegankelijk. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

Citaat van: jwx op april 10, 2010, 10:20:59
Heb nog wel moeders de vrouw geaard aan het bed en dat klonk wel beter  :schater:



toen wilde ze mij een tweak van letterlijk eigen deeg geven maar zag toch in dat ik hoe dan ook niet meer tweak



:schater: :schater: :schater: notworthy notworthy :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

MadVillain

Citaat van: lo op april 07, 2010, 23:03:05
Kan me voorstellen dat als je inderdaad continu in dat wereldje zit en de mogelijkheid hebt om de gerenomeerde merken met een behoorlijke snelheid te wisselen je op een gegeven moment kompleet het doel voorbij schiet en dat is nog steeds genieten van je muziek. Erg stresserig lijkt me dat. Heb het inderdaad ook, zoals madvillain zegt, als ik veel muziek luister. Inderdaad bijv om tweaks of CD spelers  HLP met elkaar te vergelijken. Je bent in ieder geval ook iemand op dit forum met een wijd verbreide kennis mbt componenten en hun kwaliteiten.

Ben blij dat je de rust weer gevonden hebt om te luisteren en genieten.

groet,

lo


Op dit moment staat het audio gebeuren even stil bij mij omdat ik echt volledig door mijn muziek heen ben.
Ik heb echt heel veel en ik kan ook heel veel waarderen. Laten we het gewoon erg kieskeurig noemen. En ik vind niet iets nieuws waardoor ik even niet kan genieten van de muziek

maar dit is dan offtopic  :roll:

kdt

Nog een (ver)late reactie op aarding van CD speler:
ik heb mijn CD 17 mkII M, zoals in begin van de topic, aan de aarding verbonden middels een echte dikke aardkabel en onder een koperen schroefje van het chassis. In het begin leek het mij een verbetering echter afgelopen dagen enkele klassieke CD's gedraaid met daarop erg delicaat vioolwerk en ik hoorde duidelijk een brom uit de weergevers. Toen ik de aardverbinding losgekoppeld had verdween deze brom.
Ik weet niet of het komt omdat ik een lichtnetfilter tussen de componenten en het net heb, alles zit op een aparte lichtnetgroep met aarde.
Iemand een idee??  :-)
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Shepherd Moon

ff lezen kan helpen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardlus

mijn mening lijkt, dat je als je geen last hebt van aardingsbrom, er ook geen moet zoeken door contacten te maken met de aarde wanneer niet nodig blijkt te zijn... al is het maar voor dat beetje geluidsverbetering (die er normaal ook zou zijn door het verwijderen van een lichte brom of zo indien je met een aardlus zit, hoewel je dan al spreekt van een ferme geluidsverbetering dan  :-) )

maar experimenteren kan meestal geen kwaad natuurlijk  clown1
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,