Marantz SA7-S1 aan aarde gekoppeld

Gestart door HiFi gek, juli 20, 2008, 21:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kdt

Gelijk heb je, maar .... als er iets is dat je zou kunnen proberen om nog een iets beter geluid te krijgen dan laat ik het niet na  :wink:
Apparatuur nu weer zonder aarding aangesloten en genieten maar weer!  pompom hello pompom hello pompom
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Whisper.nl

#61
Citaat van: joep op maart 01, 2010, 09:07:55
En Fritz bij deze dan natuurlijk de vragen:
1. is er verbetering m.b.t. het geluid als je zelf voor aarde zorgt en hoe doe je dat dan.
2. En wat voor invloed heeft het op de veiligheid.
3. Zelf heb ik geen geaarde stopcontact, heeft het dan nu om de aarde aan de C.V. vast te maken. (niet lachen a.u.b.).
Ik zit met hetzelfde probleem: geen randaarde en zat aan de zelfde oplossing te denken als no. 3. Vraag: gewoon een dik 220 draad ? gebruiken en deze aan de cd (op de juiste wijze) en de CV vastmaken ?.  Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Als je CV aan de aarde is gekoppeld middels een massa draad moet dat volgens mij net zo goed kunnen. Is volgens mij simpel te controleren dmv een ohm meter (universeelmeter). 1 zijde op het aardcontact van een geaard stopcontact en de andere zijde op een blank gedeelte van bijv een radiator of kraan of leiding. Als je 0 weerstand meet is ie geaard.

Kabel hoeft imo niet dik te zijn, er lopen geen grote stromen doorheen.
De kant van de CD speler aan een "chassis schroefje" bevestigen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op juni 05, 2010, 21:53:39
Als je CV aan de aarde is gekoppeld middels een massa draad moet dat volgens mij net zo goed kunnen. Is volgens mij simpel te controleren dmv een ohm meter (universeelmeter). 1 zijde op het aardcontact van een geaard stopcontact en de andere zijde op een blank gedeelte van bijv een radiator of kraan of leiding. Als je 0 weerstand meet is ie geaard.Kabel hoeft imo niet dik te zijn, er lopen geen grote stromen doorheen.De kant van de CD speler aan een "chassis schroefje" bevestigen.
groet,
lo
Beste Lo, bedankt voor je reactie. Gezien de opmerking "ie hoeft niet te dik te zijn" zit ik er aan te denken om een coaxkabel te gebuiken. ? Heeft een mantel enz. Is dit een goed alternatief. ?? 
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Mag, maar hoeft niet. Het is geen signaal draad :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Zelf gebruik ik als aarde draad aan mijn SA7-S1 speakerdraad van koper van 4 quadraad dik .

Uiteraard geen dure kabel hiervoor gebruiken want daar berijk je totaal niets mee , het meest goedkope kabeltje voldoet al .



Groeten  EDWIN  B





thepioneer

Ik heb voor mijn aardekabel een zwarte aarde kabel gehaald die ze in auto's gebruiken om de versterkers aan te sluiten. Mooi hoogglans zwart en lekker dik. De dikte doet er niet echt toe alleen past deze perfect in mijn stekker (kabelingang). Zodoende komt er geen stof in. Het oog wil ook wat toch ?

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Dennis E36

Dat is inderdaad ook een leuke oplossing. Daar heb ik nog wel enkele meters van liggen
in de auto :-D 25mm^2 :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Barrett

Hallo

Over het aarden van apparatuur heb ik een paar vragen.
Als de cd speler via de cv word geaard, maakt het dan nog uit of de cv leidingen van kunststof zijn?
Moeten de afschermingen om interlinks en luidsprekerkabels ook aan aarde liggen.
Volgens mij heeft het aarden te maken met EMC. Ben me daar een beetje in aan het verdiepen.

Misschien is dit al een keer besproken, maar ik heb alles nog niet doorgelezen.  redface

groeten
Mart

JohnWx

Citaat van: Barrett op juni 08, 2010, 20:20:01
Hallo

Over het aarden van apparatuur heb ik een paar vragen.
Als de cd speler via de cv word geaard, maakt het dan nog uit of de cv leidingen van kunststof zijn?
Moeten de afschermingen om interlinks en luidsprekerkabels ook aan aarde liggen.
Volgens mij heeft het aarden te maken met EMC. Ben me daar een beetje in aan het verdiepen.

Misschien is dit al een keer besproken, maar ik heb alles nog niet doorgelezen.  redface

groeten
Mart

Met kustof cv gaat het niet weken
misschien heb je een geaard stopcontact in de buurt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Is er geen kans op trillende handen en een nieuw kapsel wanneer je je cv bediend?

thepioneer

Met kunstof leidingen kun je inderdaad niet aarden. Normaal ga je aarden via een geaard stopkontakt. Als je kunstof leidingen hebt en geen geaard stopcontact zou je op de een of andere manier een aarde draad moet trekken van de aardpen in de meterkast tot je cd speler
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Of een ander geaard item in je huis zoals bijv. een waterleiding.

Groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Citaat van: marvin op juni 08, 2010, 20:31:21
Is er geen kans op trillende handen en een nieuw kapsel wanneer je je cv bediend?

Maar dit is een echte vraag, wie heeft het verlossende antwoord?

Marvin

Citaat van: lo op juni 09, 2010, 18:12:49
Of een ander geaard item in je huis zoals bijv. een waterleiding.

Groet,

lo

Een vraag die ik hier ook op stel, is dat niet levensgevaarlijk met douchen?