Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Het is idd beter als voorheen !
Je wit is ook beter geworden
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

#91
Maar nog wel erg veel rood  :|

Zat/zit er bij de monster calibratie dvd een blauw filter ?? (om de kleuren juist af te stellen ?)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Ik vind het wel meevallen. De film '300' is zowiezo gigantisch overgesatureerd. En persoonlijk vind ik mijn beeld mooier dan dat van StadiumIII, maar zoals hijzelf al zei, smaken verschillen.  :wink:
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

#93
Zat/zit er bij de monster calibratie dvd een blauw filter die je als bril moet gebruiken ?? (om de kleuren juist af te stellen ?)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

#94
Ps; het gaat soms niet om de smaak   maar om de JUISTE weergave  :wink:

Daarvoor heb je ook de calibratie dvd gekocht!!
als je dan later de tv meer rood gaat geven is smaak  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Nee joh, er zat niets bij, heb die DVD niet zo legaal gedownload.  :wink:

Je zag een aantal schermen voorbij komen, het eerste scherm was om het zwart af te stellen (brightness, zag je een vent met een zwart vest en een zwart jasje eroverheen, je moest het zo instellen dat je net het verschil zag).
Daarna het wit (contrast) moest je zorgen dat je detail hield in een wit blousje.
Toen werd het zwart nog eens getoond om te controleren of het niet veranderd was.
Daarna kreeg ik 3 dames te zien (coloour), de een met een pips gezicht, de middelste een normaal gezicht en de rechter een rooie kop, die moest je instellen zodat de middelste een natuurlijke huidskleur had.
Daarna nog een scherpte afstelling en dat was het....

Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Probeer in je vrienden kring een dvd te lenen met thx optimizer    of huren  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Citaat van: Vlearmoes op augustus 22, 2008, 15:43:20
Ps; het gaat soms niet om de smaak   maar om de JUISTE weergave  :wink:

Daarvoor heb je ook de calibratie dvd gekocht!!
als je dan later de tv meer rood gaat geven is smaak  :roll:

Zoals ik al zei, er zit niet teveel rood in, die film is simpelweg overgesatureerd, heb je de film gezien? Ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen, maar als ik naar het wit kijk van de foto van StadiumIII, vind ik dat er een blauwe waas overheen zit. Ik vermoed dat het door de foto komt en dat het beeld er bij hem in het echt ook anders uitziet.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Waar woon je ergens??    regio???

er zijn hier mensen genoeg met een calibratie dvd die langs willen komen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Citaat van: Martijn op augustus 22, 2008, 16:04:19
Arnhem!

Kijk voor de gein eens:
http://www.imdb.com/media/rm352098560/tt0416449

Alle screens van IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0416449/mediaindex

Arnhem is goed te doen van af hier; dus geef maar een gil voor calibratie  HB  (proxius woont in heelsum  en heeft ook calibratie spullen)

De kleur verschillen op de foto zijn waarschijnlijk te wijten aan of fototoestel    of de scene waarin foto genomen  want er zit een stuk bijna zwart/wit (grijstinten) met alleen rood van bloed/capes tijdens vechten   daarna weer een stuk warmere huid kleuren
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: Martijn op augustus 22, 2008, 15:51:52
Zoals ik al zei, er zit niet teveel rood in, die film is simpelweg overgesatureerd, heb je de film gezien? Ik wil geen mensen tegen de schenen schoppen, maar als ik naar het wit kijk van de foto van StadiumIII, vind ik dat er een blauwe waas overheen zit. Ik vermoed dat het door de foto komt en dat het beeld er bij hem in het echt ook anders uitziet.

De foto`s zijn vermoedelijk van 2 verschillende scenes in de film !!

graag de preciese tijd in de film doorgeven !!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Deze 2 foto's zijn aan het einde van de film genomen
(met flits)

En deze foto is in het begin genomen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Begion van de film scene nioet terug gevonden. Op het einde is het chapter 30, ongeveer 1u30 ver in de film.

Ik moet wel zeggen dat de achtergrond witter is dan in het echt. In de film is de achtergrond achtergrond zandkleurig (geel-oranje). Je merkt ook duidelijk dat dit de bedoeling moet zijn, en dus niet om een knal witte achtergrond.
Ik heb het dan wel voor de scene op het einde van de film.

Ik heb een aantal test foto's getrokken, en ook ik heb dit phenomeen op mijn fototoestel.
Wel zien mijn foto's er geelachtig uit. maar heb zonder blits getrokken, maar wel de gordijnen wat dichtgetrokken, anders zag je de weerkaatsing van het licht buiten in de TV op de foto.

Zal dat morgen eens overdoen op het gemak.

Die in het begin heb ik niet gezien, en kan ik dus niet oordelen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Martijn

De kleuren zijn idd apart omdat het een verhaal is naar een stripverhaal, de gehele film is gedigitaliseerd en heeft daarom die geweldige kleuren en de korrel erin.

StadiumIII, ik vind je eerste foto héél anders dan je derde. Welke komt volgens jouw het dichtst in de buurt bij het echte plaatje?
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80