SR8500 springt uit??

Gestart door minguel, juni 12, 2008, 20:32:17

Vorige topic - Volgende topic

minguel

Een upgrade naar een 9600 hoop ik ooit in de toekomst te maken maar helaas niet nu.

Ik denk dat ik hem volgende week ter reparatie aanbied. Reden is ook dat er op de SUB uitgang al een tijdje een plof is bij het aanzetten van de 8500. De REL is al helemaal nagekeken en voorzien van een nieuwe versterker (6 mnd geleden).

Als het aan de SUB zou liggen, dan moet hij toch continu uitspringen?

Mail mijn dealer vanavond om een afspraak te maken en probeer gelijk een leen toestel te regelen.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Over het algemeen gaan de relletje's moeilijk kapot!!

Verder als ie ploft zou je mute circuit wel eens een defect kunnen hebben

Wel altijd je rel high level bij je speakers aansluiten dus alles kebels bij 1 aansluiting NOOIT de rel zonder luidspreker kabel van je front's aansluiten

Zo kan dus wel de rel/reciever naar de knoppen gaan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Citaat van: Stadium III op juni 15, 2008, 14:52:16

Wel altijd je rel high level bij je speakers aansluiten dus alles kebels bij 1 aansluiting NOOIT de rel zonder luidspreker kabel van je front's aansluiten

Krijg je op deze manier geen problemen met de impedantie?

Er is toch een speciale uitgang op de receiver voor een sub, waarom wordt die niet gebruikt?

@ minguel en stadium III;
Hebben/hadden jullie beide die storingen ook op momenten wanneer jullie stereo luisteren? (zonder sub)
of wordt de sub overal bij gebruikt.
Ik ben benieuwd of de storing bij jullie in de zelfde situatie is opgetreden; misschien een konstruktie foutje??
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

minguel

Citaat van: gerard op juni 15, 2008, 20:23:28
Krijg je op deze manier geen problemen met de impedantie?

Er is toch een speciale uitgang op de receiver voor een sub, waarom wordt die niet gebruikt?

@ minguel en stadium III;
Hebben/hadden jullie beide die storingen ook op momenten wanneer jullie stereo luisteren? (zonder sub)
of wordt de sub overal bij gebruikt.
Ik ben benieuwd of de storing bij jullie in de zelfde situatie is opgetreden; misschien een konstruktie foutje??

De REL is zowel hi-level (rood/geel en zwart via speaker aansluitingen) als lo-level (speciale SUB aansluiting op reciever) aangesloten. Hi-level voor stereo en LFE voor DVD e.d.

De storing kreeg ik tijdens tv kijken (heb een scart met alleen beeld, dus ben voor het geluid afhankelijk van mijn reciever) en dvd. Heb de storing (nog) niet gehad tijdens cd afspelen.

Minguel
Op het moment van de storingen was het tijdens een film (2x) en via
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

De rel sub moet je juist bij je speakers aansluiten ivm inpendantie
Als je dit niet doet kan het paneel van de subwoofer overlijden

Verder is het geen consturctie fout omdat ik anders al veel recievers naar de zevende hemel gehlopen moest hebben en dat is niet de oorzaak
Bij mij waren er thermische gedoetjes die zomaar op storing gingen

Bij miguel ploft de subwoofer wat volgens mij in zijn mute zit

Verder luister ik stereo 9 vd 10 keer zonder subwoofer dus moet niet uitmaken
Hij is dan altijd wel aangesloten via high level en low level maar dat moet ook geen probleem zijn

Stadium III

5.2.4

Stadium III

5.2.4

minguel

Zondagavond systeem gereset en geen uitval meer gehad. Reciever wordt morgen weggebracht naar dealer. Krijg tijdelijk een SR7400 mee ter overbrugging van de periode.

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

OK ben benieuwd ! wat ze kunnen vinden

5.2.4

minguel

Ben net terug en heb de sr7400 aangesloten. Heb hem in het verleden ook gehad, maar ben blij dat het maar tijdelijk is.

Volgens min dealer heb ik over 2 á 3 weken mijn 8500 weer. Ik laat tegen die tijd wel weten of ze iets hebben kunnen vinden.

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Paul

Citaat van: minguel op juni 20, 2008, 21:50:22
Ben net terug en heb de sr7400 aangesloten. Heb hem in het verleden ook gehad, maar ben blij dat het maar tijdelijk is.

Volgens min dealer heb ik over 2 á 3 weken mijn 8500 weer. Ik laat tegen die tijd wel weten of ze iets hebben kunnen vinden.

Minguel
Wees blij met dit alternatief, 3 weken zonder muziek is ondraaglijk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

minguel

Citaat van: Paul op juni 20, 2008, 21:54:54
Wees blij met dit alternatief, 3 weken zonder muziek is ondraaglijk.

Een alternatief waar ik zeer blij mee ben, ik moet er niet aan denken dat ik 3 weken niet naar muziek kan luisteren.
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Citaat van: minguel op juni 20, 2008, 21:59:03
Een alternatief waar ik zeer blij mee ben, ik moet er niet aan denken dat ik 3 weken niet naar muziek kan luisteren.
stupid

5.2.4

minguel

De 8500 is helaas nog niet terug. Bellen naar mijn dealer heeft geen zin, omdat deze altijd correct met dit soort dingen omgaat.

Heb van techniek geen kaas gegeten, maar vraag mij af of die plof/brom toch geen zogenaamde aardlus was/is.

Vanwege een nieuw meubel heb ik zaterdag alles losgekoppeld en opnieuw ingedeeld. Had vanaf zaterdag bij het aanzetten en veranderen van bron een plof. Vandaag even met de bekabeling bezig geweest. Na 1,5 uur alle kabels keurig verplaatst (antenne, lfe en coaxkabels) is de 7400 ook weer stil. Ik roep nog geen hosanna, aangezien ik dit ook al vaker heb mogen meemaken.

Anyway, wacht rustig af wat de  heren van Marantz kunnen vinden of kunnen vertellen over mijn "klachten".

Minguel
Set 1 (woonkamer):

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

5.2.4

mars

Citaat van: minguel op juli 14, 2008, 21:46:04
De 8500 is helaas nog niet terug. Bellen naar mijn dealer heeft geen zin, omdat deze altijd correct met dit soort dingen omgaat.

Heb van techniek geen kaas gegeten, maar vraag mij af of die plof/brom toch geen zogenaamde aardlus was/is.

Vanwege een nieuw meubel heb ik zaterdag alles losgekoppeld en opnieuw ingedeeld. Had vanaf zaterdag bij het aanzetten en veranderen van bron een plof. Vandaag even met de bekabeling bezig geweest. Na 1,5 uur alle kabels keurig verplaatst (antenne, lfe en coaxkabels) is de 7400 ook weer stil. Ik roep nog geen hosanna, aangezien ik dit ook al vaker heb mogen meemaken.

Anyway, wacht rustig af wat de  heren van Marantz kunnen vinden of kunnen vertellen over mijn "klachten".

Minguel

oi

djiezzzz , en hoe oud is dat ding :?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun