Okai, even wat denken in de toekomst. (Rob, jij mag niet reageren
)
Het zou best kunnen dat ik over een poosje zelfbouwspeakers ga maken omdat ik daar sinds kort helemaal verslaafd aan ben.
Aangezien ik tegenwoordig veel meer muziek luister dan films, en ik bij films veel sneller tevreden ben, ben ik zachtjes aan het denken aan een grote verandering.
Huidige setup:
Marantz SR7500.
Marantz DV6600 Van Medevoort.
Focal JM Lab 716V fronts, 700CC center.
Straks een PS3
Nu zou ik dus misschien over willen stappen op stereo, of willen upgraden in surround.
Mogelijkheid 1:
Ik verkoop de Focal's en mijn Marantzen... Vervolgens koop ik een SR9200 / SR14 en een mooie CD-speler van Marantz.
Nu blijf ik dus verder gaan op het gebied van surround.
Als ik naar stereo zou gaan is de keuze wat makkelijker.
Het zou dan al snel of een PM15S1 /PM14 worden. Is de PM15S1 beter?
Het nadeel van de PM15 is voor mij de looks. Ja hij is werkelijk prachtig, maar ik kan dan minder makkelijk gaan voor een, bijvoorbeeld, CD17 als CD-speler. Die past namelijk beter bij de PM14.
Maar dan even een stomme vraag, alle setereo versterkers hebben geen Digitale ingangen. Hoe gaat het geluid dan van mijn DVD-speler (PS3) naar de marantz? De PS3 heeft volgens mij geen audio L+R stekkers.
Ik denk dat ik toch wel bij marantz wil blijven, daar ben ik nu zó tevreden over.
Nogmaals, het is in de toekomst kijken hoor, voordat ik aan mijn eigen speakers ga beginnen, moet ik eerst een paar voor mijn pa maken.
Budget zou zo'n 2100 euro zijn, ongeveer 750-800 euro voor twee speakers, dus blijft er ongeveer 1300-1350 euro over voor versterker en CD-speler.
Ach, soms is het gewoon leuk om verder te kijken.