Sinds een tijdje speel ik met het idee om de stereoweergave in mijn ht set iets op te poetsen.
Momenteel draai ik met een Marantz Sr6300, waarop een dv7600 en cd5001 is aangesloten. Weergevers zijn de Kef eitjes ondersteund door een Rel Quake.
Een onderdeel van mijn plan is om de frontspeakers van de kefset te vervangen door een boekenplank speaker. Vloerstaanders zijn op dit moment geen optie, maar volgens mij zijn er ook zeer aangename boekenplank modellen. I denk wel dat ik hier uit kom
Maar nu mijn probleem, hoe de stereo te versterken. De sr6300 is voor mij een prima receiver, op surround gebied meer dan voldoende momenteel. Echter de stereoweergave zal hierin de zwakte schakel zijn vermoed ik.
In eerste instante bedacht ik om een hoger of nieuwer model, bijv sr7500 aan te schaffen. Echter ik kom af en toe ook een 2ehands stereoversterker tegen, bijv pm4001 of pm7200. Is de winst via deze groter te noemen? En vooral, hoe intergreer je deze op bijv een sr6300. Dienen de fronts dan op de stereoversterker aangesloten te worden, waarna deze weer doorgelust wordt naar de surroundreceiver? En hoe werkt dit dan, als de fronts op een andere versterker gelinkt zijn dan de rears en de center?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties