Hoe stereo te integreren in HT set

Gestart door haythijs, november 09, 2007, 09:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

#15
Citaat van: haythijs op november 09, 2007, 19:53:51
Volgens mij begin ik het te snappen. In feit dus alles bij het oude laten, speakers en cd/dvd/md/@home etc op de surround en enkel een interlink van preout 6300 naar stereoversterker en klaar is Thijs


Zo zou ik het dus niet doen!

Beter is; alle bronnen aansluiten op een voor/eind of geintegreerde versterker aansluiten behalve je dvd speler natuurlijk.

Pre out van je surround bakkie naar een tape ingang van je pre of geintegreerde.
Volume daarvan half open zetten en de surround daar op afregelen in het menu'tje...........klaar!

Wanneer je geen filmpje gaat kijken en in stereo wilt genieten kan dat surround ding dan ook gewoon uit blijven staan!  :-D :-D :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WYWH

Zou wel zoeken naar een eindbak met regelbare pots per kanaal; het geeft je dan iets meer afstemruimte qua volume.
Mijn zwager draait al jaren anar tevredenheid met een Kenwood M2A op zijn Denon 38xx receiver. Erg fijn eindbakkie.

dmeerpa

Ik vermoed ook dat het idee van S.B.Marantz beter is. In zijn geval gebruik je voor alles dat stereo is de voorversterker die in de geïntegreerde versterker zit ipv die in de surround versterker. Dus ik vermoed dat je 2 maal voordeel zal halen (1x met de voorversterker en 1x met de eindversterker).
Ik denk zelfs dat het grootte winst van een stereo versterker en een surround receiver juist de voorversterker is.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

haythijs

Oke, thanks voor jullie advies. Was er ff een paar dagen niet ivm een klein feestje  :roll:
Dus eigenlijk de cd,md etc naar de stereo,  en datgene wat dan op de surround nog zit (dvd en samsungdecoder)  wordt als het ware via de preout doorgelust naar de stereobak. En dan het afstellen van volumeniveau.
Maar dienen de frontkanalen dienen toch aan de stereobak gelinkt te worden?

@meerpa, bevalt je nieuwe cd6002 je goed??
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

je moet idd je front op de stereo versterker aansluiten !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

haythijs

Oke, het begint vrij logish en duidelijk te worden..
Maar, aangezien ik niet de zwaarste en diepgaande fronts heb, worden deze ondersteund door een sub(rel Quake) Deze is uiteraard aangesloten op de surroundreceiver en speelt dus mee. Als ik cd over de stereoversterker laat draaien, speelt deze dan nog wel mee?
Hij is aangelosten via een line-in, dus niet highlevel.
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

als je hem via line in op je reciever aansluit en via high input op de versterker ben je wel van alle markten voorzien

Maar is het een quake II of een oude quake ?

En hoe heb je je reciever ingesteld mbt bassmix ?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

haythijs

#22
Het is een oude Quake, eind jaren 90 model. Volgens mij heb ik deze in 1999 aangekocht, maar deze kan zowel via Line in als high level aangesloten worden. Probleem is echter dat ik sinds verhuizing in 2003 de high level 'ergens heb verstopt'  oftewel kwijt dus. Maar deze is wel aan te schaffen neem ik aan.
Via receiver loopt hij momenteel , met alle speakers op small ( Kef eitjes). De fronts van deze eitjes worden binnenkort vervangen door boekenkastmodel.
De cinch aansluiting van rel dus naar SR6300, de neutrik naar stereoversterker. MAar dient deze kabel dan bij de fronts aansluiting ingebonden te worden, of bijv de fronts op luidspreker A, en de sub op B.
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

je moet de rel altijd bij je luidsprekers toevoegen

Anders kun je wel eens problemen krijgen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

haythijs

Weer een stukje van de puzzel erbij, dank je!!

Kabel is besteld, en heb tevens een pm4001 2ehands weten te beluisteren en op de kop getikt. Welliswar niet op mijn eigen set besluiterd, maar bij diegene klonk het erg fijn. Ondanks dat het nog een 'lichte'  jongen is, kan het behoorlijk wat teweeg brengen.
Dat wordt knutselen volgende week, hoe vervelend  8-)
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

thom

kijk das mooi, maakt niet zoveel uit dat de 4001 niet echt een dikke bak is want hij hoeft dan ook maar niet zoon grote speakers aan te spelen. en de rel zorgt wel voor de bass HB

haythijs

we zullen het binnenkort wel horen, en anders de buren wel. Hoewel de buurman zelf ook een liefhebber is, dus die gaan we maar eens 'plagen'.  :wink:
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

Stadium III

Citaat van: haythijs op november 21, 2007, 10:27:04
we zullen het binnenkort wel horen, en anders de buren wel. Hoewel de buurman zelf ook een liefhebber is, dus die gaan we maar eens 'plagen'.  :wink:



Kijk dat hoor ik graag

Hier is het zo dat de TV van de bovern buurvrouw staat te trillen  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op november 21, 2007, 11:15:15

Kijk dat hoor ik graag

Hier is het zo dat de TV van de bovern buurvrouw staat te trillen  pompom
Ja, op exact hetzelfde ritme als jouw sub  frusty clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

haythijs

Versterker pm4001 sinds afgelopen weekend in bezit. Ik heb echter nog niet de neutrik kabel voor de Rel binnen, hopelijk vandaag.
Op dit moment loopt dus nog alles naar de SR6300, welke via de preouts is aangelinkt op de pm4001. Zodoende kan de sub dus nog wel meedoen daar hij via de cinch een signaal krijgt vanuit de sr6300.
Nu dus hopen op de high level aansluiting zodat cd en md rechtstreeks op de pm4001 aangesloten kunnen worden.
Eerste indruk was al erg aangenaam, ondanks de omweg  :-)
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme