Nieuwe versterker -> PM17

Gestart door tdlofcc, april 11, 2008, 16:40:47

Vorige topic - Volgende topic

tdlofcc

Ik ben volgende week de gelukkige eigenaar van een mooie champagne gekleurde Marantz PM17.
Nu zie ik ook de SM17 voorbij komen, zou de SM17 nog verbetering brengen achter de PM17 ?

Kan nu al niet wachten, zit al week ZONDER muziek ... even volhouden nog ... :-D

Maurice

Citaat van: tdlofcc op april 11, 2008, 16:40:47
Ik ben volgende week de gelukkige eigenaar van een mooie champagne gekleurde Marantz PM17.
Nu zie ik ook de SM17 voorbij komen, zou de SM17 nog verbetering brengen achter de PM17 ?

Kan nu al niet wachten, zit al week ZONDER muziek ... even volhouden nog ... :-D
pompom

Welke speakers heb je?
De meeste lusten wel wat extra prik, dus als je kunt biwiren zal dat zeker een verbetering opleveren!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: tdlofcc op april 11, 2008, 16:40:47

Ben benieuwd naar de opstelling en je ervaring met deze versterker.
Dus.............. TTIWWP
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi

ik heb ervaring met de pm17, en ik weet dat je met de sm17 wat meer punch in huis haalt , en dat is zeker aan te raden!!!

Ik zou als ik de pm17 nog had , opzeker de sm17 er bij willen!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

tdlofcc

Fotos zullen uiteraard volgen ... amp is nog niet binnen dus daarvan kan ik nog even niks laten zien.
Er staat nu een tijdelijke JVC surround ... niet eens aangesloten ... want dat geluid is ... ZWAAR KL*TE :|

Op dit moment heb ik Vifa zelfbouwspeakers staan, twee vifa woofers + vifa tweeter, in berken berken multiplex met een extern fillter. Klonken al geweldig gedetailleerd en met een strakke bas op een PM66 KI, dus ben ik HEEL benieuwd wat ze gaan doen op een PM17.

Verder heb ik op dit moment een CD60, waarvan ik de opamps heb vervangen voor betere en de uitgangscondensatoren vervangen door audyncaps. Ook is de variabele uitgang en de koptelefoon ingang eruit gehaald. Klinkt leuk, maar deze staat ook op de vervanglijst .. of een DAC erachter.

Daarnaast een Pioneer PL12-D platenspeler, deze heeft me in totaal 25,- gekost inclusief voetjes, verf en MDF ;)
Deze staat OOK op de vervanglijst, maar voorlopig speelt hij nog best.

DVD speler heb ik de DV4100 OSE, mooi beeld en kost 2e hands niet heel erg veel. Ik maak meer gebruik van mijn HTPC op mijn Sanyo Z2 beamer. DAT is pas film kijken :) Was ooit bezig met CRT projectoren, maar die kwamen niet door de WAF heen ;)

Zoals al eerder vermeld had ik een PM66KI staan, deze deed het stereo werk. Daarvoor stond een SR5200 als surround receiver. Deze combinatie was al zeer goed te doen.

Ik ben van plan om de PM17 als stereo versterker te gebruiken, en daarvoor een SR7x00 als surround receiver.
Films kijken is een leuke bezigheid, maar muziek luisteren nog meer. Vandaar dat ik wellicht dus aan het denken ben om de SM17 erachter te zetten.

Vanmiddag heb ik thuis even het rijk alleen ... dan zal ik eens wat fotos schieten.

tdlofcc

Ik had gister helaas NIET het rijk alleen .. dus geen fotos nog.
Versterker komt wel deze week binnen, gelukkig :)

Enige vraag die ik nog even heb, er zit een main in ingang op.

Hoe werkt die precies ?

mahansz

Citaat van: tdlofcc op april 14, 2008, 16:42:38
Ik had gister helaas NIET het rijk alleen .. dus geen fotos nog.
Versterker komt wel deze week binnen, gelukkig :)

Enige vraag die ik nog even heb, er zit een main in ingang op.

Hoe werkt die precies ?

main in in gewoon het tegenovergestelde van pre out, het eindversterkergedeelte kan je dus dan alleen gebruiken.
Bij pre-out gebruik je alleen de voorversterker, bij main-in gebruik je alleen de eindversterking (hij omzeilt het voorversterkergedeelte)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

tdlofcc

Maar is de PM17 dan nog "normaal" te gebruiken ?

Dwz, ik speel CDs/LPs af via de PM17 direct.
En DVDs/HTPC via de (toekomstige) surround receiver.

Moet ik dan steeds de schakelaar aan de achterkant omzetten ?
Of kan die normaal blijven staan ?

mahansz

Citaat van: tdlofcc op april 15, 2008, 15:50:41
Maar is de PM17 dan nog "normaal" te gebruiken ?

Dwz, ik speel CDs/LPs af via de PM17 direct.
En DVDs/HTPC via de (toekomstige) surround receiver.

Moet ik dan steeds de schakelaar aan de achterkant omzetten ?
Of kan die normaal blijven staan ?

tuurlijk, het is gewoon een geintegreerde versterker, die standaard het voor- en eindgedeelte allebei gebruikt.
Alleen als je een kabel op de main-in aansluit (of het was een schakelaartje, weet ik ff niet meer), herkent de pm17 dat en schakelt hij het voorversterker-gedeelte uit.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

tdlofcc

Dat had ik niet bedacht. Naja, de surround receiver komt toch pas over 1 1/2 maand.
Dan zie we wel hoe we het allemaal gaan aansluiten.

Willem-A

Citaat van: Maurice op april 11, 2008, 20:43:10
pompom

Welke speakers heb je?
De meeste lusten wel wat extra prik, dus als je kunt biwiren zal dat zeker een verbetering opleveren!

Dan word het dus Bi-Ampen. Daar haal je dan wel meer uit als Bi-Wiren, maar het verschil is uiteraard wel afhankelijk van de luidsprekers. Bij mij heeft het niet zo veel zin, omdat ik al een set speakers heb met ieder een actieve laagunit en dus al gebruik maakt van extra versterkers. Tja en verder is het gewoon uitproberen als je die mogelijkheid hebt, want zelf luisteren is toch altijd het beste.

tdlofcc

Hmm .. tja .. ik heb een grote verandering gemaakt .. de PM17 is het niet geworden ..

Ik kreeg een aanbod die ik niet kon afslaan.

Nieuwe set wordt een Tag Mclaren AV32R als pre en een tijdelijke Rotel RB956 eindbak.
Ga nu sparen voor een mooie 2 en 3 kanaals eindversterker.

Zaterdag heb ik alles in huis.

mars

Citaat van: tdlofcc op april 24, 2008, 09:05:46
Hmm .. tja .. ik heb een grote verandering gemaakt .. de PM17 is het niet geworden ..

Ik kreeg een aanbod die ik niet kon afslaan.

Nieuwe set wordt een Tag Mclaren AV32R als pre en een tijdelijke Rotel RB956 eindbak.
Ga nu sparen voor een mooie 2 en 3 kanaals eindversterker.

Zaterdag heb ik alles in huis.

oi

mooi ding zo'n tag mclaren , en met die Rotel zit je voorlopig ook helemaaaaaal niet verkeerd.
Het is toch je voor versterker die de toon zet , laten we maar zeggen.
En je rotel is neutraal , dus da's oke :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

tdlofcc

Citaat van: mars op april 26, 2008, 10:45:08
oi

mooi ding zo'n tag mclaren , en met die Rotel zit je voorlopig ook helemaaaaaal niet verkeerd.
Het is toch je voor versterker die de toon zet , laten we maar zeggen.
En je rotel is neutraal , dus da's oke :yes:

grtz mars

Gister alles neergezet ... klinkt echt VET. Moest wel heel erg aan het geluid werken, het is een stuk minder warm dan de marantzen die ik ken.

Ik weet wel dat die "tijdelijke" rotel een voorlopig blijvertje is. Twee kanalen gebrugd naar 2x90 voor de fronts en 2x40 voor de rears. Klinkt best goed.

Eerst eens een tijdje dat ding inregelen. Gister wel even snel gedaan. Maar zijn nog zoveel instellingen die ik niet heb gezien .. of niet eens ken :)

En de kids zijn toch vroeg wakker, kan ik mooi even rustig de handleiding doorlezen :D

Paul

Nu de foto,s nog.

Krijg ik een idee van je huidige set. :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site