Ik ben inderdaad voor de B&W Signature gegaan mede omdat het mijn eerste kennismaking is met B&W.
Dan denk ik, ik doe het maar meteen goed en wil niet dat stemmetje in mijn achterhoofd hebben, maar hoe zal de Signature klinken.....
Volgens de beschrijving beter crossover, betere woofer spider, ander tweeter rooster.
Maar of dit "beter" is dan de zeg maar normale versie, geen idee, ik kan niets naast elkaar vergelijken.
In eerste instantie viel ik voor de kleur van de Signature, de ander dingen zijn mee genomen.
GR Research (op youtube te vinden) kijken altijd als eerste naar de gebruikte componenten in de crossover.
Buiten gebruikte drivers, kast ontwerp ect valt of staat een speaker met het crossover ontwerp, volgens Danny van GR, niet de minste op audio gebied en zeer gerespecteerd.
Hoe en wat B&W aangepast cq verbeterd heeft aan het crossover weet ik natuurlijk niet, maar dat het een belangrijk onderdeel is, is mij duidelijk geworden na vele GR Research filmpjes, en vaak zeer dure hi-end speaker merken, die ook nog wel eens "rommelen" met de crossover componenten.
Maar ik ging voor de (kameleon blauwe) kleur, en iets toch bijzondere uitvoering