Citaat van: scanspeakman op april 13, 2008, 23:02:00
Hi Leonneke,
Jou vermoeden is juist. Ik heb afgelopen zomer de een setje Scan Speak Reference Plussen gebouwd waar ik met erg veel plezier naar luister. Na lang en uitgebreid luisteren ging het tussen de Ref Monitor, Ref Plus, Ref Monitor SE en Event (in willekeurige volgorde). Om de één of andere reden liggen scanspeak gebaseerde ontwerpen mij goed in het oor. Wel zou ik graag nog een keer een Thiel gebaseerd setje willen beluisteren (Soup, Milestone o.i.d.).
Tevens heb ik een zelfbouw voor- en eindversterker van Elektuur (The Preamp resp. LFA50-AO). Echt iets zelf ontwerpen gaat nog te ver dus op dit moment is het nog copy-paste van bestaande ontwerpen op internet.
Ik ben er graag bij is Oss omdat ik zeer benieuwd ben naar de Maxima en de nieuwe Vertigo (en uiteraard andere nieuwe niet-Scanspeak ontwerpen).
Scanspeakman
Nou Scanspeakman;
Die nieuwe Vertigo, dat gaat echt helemaal nergens meer over. Wat een superstrak en natuurlijk geluid.
Bovendien heel erg mooi vormgegeven als je het mij vraagt.
De Maxima is helemaal een verhaal apart. Ik heb zelf overigens de "afgeslankte" vorm van de Maxima.
Topkast is een A4 monitor in een gesloten behuizing met ruim 8 liter voor de Revelator ..............
Vorm heb ik overigens "gejat" van Avalone .......... Zo kun je zelf echt iets leuks en aparts bouwen.
Wat mij betreft nooit niks anders meer dan Scan Speak units ........
Hoewel de VIFA exemplaren ( voor een lager budget ) ook heel erg goed presteren. Dit kwam ooit allemaal uit dezelfde fabriek trouwens, dus niet echt vreemd. Vul de poll eventjes aan, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Greetz