Ontevreden over stereoweergave op SR4600

Gestart door Slesum, maart 29, 2008, 21:57:03

Vorige topic - Volgende topic

Slesum

Heb net gebeld, morgen of overmorgen komen ze bij mij thuis luisteren.

Maurice

Citaat van: Slesum op april 02, 2008, 10:48:46
Heb net gebeld, morgen of overmorgen komen ze bij mij thuis luisteren.
Prima service lijkt mij zo!
Zo kunnen ze je ook beter adviseren. Zorg voortaan wel dat je luidsprekers en apparatuur eerst thuis beluisterd voor je het aanschaft. Is namelijk de beste manier om te oordelen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Slesum

Ze zijn hier net aan het in regelen geweest. Speakers op spikes, (TV/apparatuur)kast verschoven, speakers verschoven en anders ingedraaid. Had last van "staande geluidsgolven"
Resultaat is echt verbluffend! Bas kan nu bijna voluit voordat het gaat vervormen. Bij mijn oude opstelling, moest ik alle bas eruit draaien en dan stond het nog te "brommen"

Bekabeling is niets aan veranderd. Advies was sparen voor een losse CD-speler naast de DV6600. (Ik ga dit binnenkort vergelijken). Hier zou meer winst mee te behalen zijn dan andere (speaker)bekabeling.

Ben nu zeeeeer tevreden over het geluid!  pompom

gerard

Goed om te horen dat de leverancier je probleem heeft kunnen oplossen!! Goeie service  hello

Blijkt weer dat de luisterruimte en het positioneren van de luidsprekers daarin, zeer veel invloed op de weergave heeft.
En dat de SR4600 helemaal nog niet zo beroerd klinkt.. :wink:

Zo houd je weer een hoop euro's over voor andere leuke dingen.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

minguel

Goed te horen dat het probleem samen met de leverancier is verholpen. TOP service  hello

En nu maar genieten.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Slesum

Mannen nogmaals bedankt voor alle goede tips.

Afgelopen weekend dacht ik nog wat een %&# speakers. Ik ben erg blij dat door wat "simpel" schuiven met de kast en speakers zo'n goed geluid te horen is. Dat onderscheid de vakman wel van de dozenschuiver!

Paul

Citaat van: Slesum op april 03, 2008, 23:05:58
Mannen nogmaals bedankt voor alle goede tips.

Dat onderscheid de vakman wel van de dozenschuiver!
Je bedoelt kastenschuivers... clown1 :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

drees62

Ook ik heb eerst stereo beluisterd via de analoge ingang van mijn DV6600. Omdat ik wist dat dit toch nog beter kon en tweedehands tegen dit mooie spelertje aanliep draai ik nu de audio-CD's op een CD5001 OSE.
En inderdaad, een (nog) mooier open geluid met strakkere bas en bredere spreiding van het geluid is het resultaat!

Citaat van: Slesum op april 03, 2008, 12:50:14
Advies was sparen voor een losse CD-speler naast de DV6600. (Ik ga dit binnenkort vergelijken). Hier zou meer winst mee te behalen zijn dan andere (speaker)bekabeling.

Ben nu zeeeeer tevreden over het geluid!  pompom

dmeerpa

Ja ik vond de CD5001 reeds een serieuse upgrade ten opzicht van de DV7600, die al werd geprezen voor zijn audio capaciteiten. De CD6002 is nog eens een wereld van verschil met de CD5001. Cd CD5001 OSE heb ik nog niet gehoord.

Maar opnieuw wordt aangetoond dat een CD speler toch beter is voor Cd's dan een DVD speler.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

gerard

Citaat van: joep op maart 30, 2008, 11:40:24
De Keff iQ9 (AK57) is echt niet te zwaar voor een SR4600 (AK62). AK waarde van de speaker moet altijd onder die van de versterker liggen en dat is hier o.k.

:?  Ik heb nog nooit van een AK waarde gehoord, maar wekt wel gelijk mijn interesse.
Kan iemand mij uitleggen wat de AK waarde is en hoe je zoiets kan vinden van een product?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op april 16, 2008, 22:39:25
:?  Ik heb nog nooit van een AK waarde gehoord, maar wekt wel gelijk mijn interesse.
Kan iemand mij uitleggen wat de AK waarde is en hoe je zoiets kan vinden van een product?
Is volgens mij een waarde dat een Duits audio blad uitgeeft aan de door hen gereviewde apparaten. Ak = dan Audio Klasse.
Bedoeling is dan om matches met andere componenten te zoeken die een gelijkwaardige AK waarde hebben.
Ik kijk zelf altijd een beetje met gemengde gevoelens naar dit soort scores, al kan het wel een leuk uitgangspunt zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

base

SR 8002 voor 1200 euro (ringkerntransformat or)

Waar kan je die versterker kopen voor dat geld dan? Ik zie ze allemaal voor paar honder euro meer.

drees62

Bij Stassen staat ie (nog) op de site voor € 1.090. Zie www.stassen.nl en kijk bij AV-Receivers.
Foka had 'm nog voor € 100 minder maar daar is de SR  8001 inmiddels van de site verdwenen.
Ze zijn natuurlijk een keer op. Nog wel een SR 7001 daar voor € 899 (www.foka.nl)

base

Stassen had ik ook gezien maar dat is de 8001 hij heeft het over de 8002 voor 1200, dat is toch wel heel scherp die prijs.

robbie

Kijk ook even op www.bestekeus.nl. Daar staat de SR7001 silver voor € 899,00 en de SR7002 silver voor € 1.182,00. Ook niet slecht toch?