Probleem: Brom in PM 17

Gestart door Willem-A, maart 24, 2008, 00:02:21

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Zit er missschien een aarde lus in je systeem???
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Heb je probleem met een techneut besproken en zou toch maar eerst naar slechte soldeer verbindingen kijken.
Als er iets los in de tin staat kan dit een brom veroorzaken.
Als later alles op temp. is kan dit euvel verholpen zijn omdat dan de pcb,s warm zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Willem-A

Citaat van: HAL9000 op juli 24, 2008, 12:10:08
Zit er missschien een aarde lus in je systeem???

Nee, daar had ik al veel eerder maatregelen voor genomen. Er hebben al behoorlijk veel versterkers aangesloten gestaan op dezelfde manier zonder problemen. Een aardlus zou er ook altijd zijn. Gisteren heeft ie de hele dag probleemloos gespeeld, want als ie op temperatuur is, is ie muisstil. Heel zelden is de brom nog licht aanwezig als hij warm is, maar dan is uit en inschakelen vaak alweer voldoende om de brom weg te krijgen. Bij de reparateur was het er later ook wel, maar ze wisten niet wat de oorzaak was omdat het ook weer stopte. Ik heb begrepen dat er wel wat punten doorgesoldeerd zouden zijn, maar dat heeft dus niet geholpen.

Willem-A

Citaat van: Paul op juli 24, 2008, 20:58:32
Heb je probleem met een techneut besproken en zou toch maar eerst naar slechte soldeer verbindingen kijken.
Als er iets los in de tin staat kan dit een brom veroorzaken.
Als later alles op temp. is kan dit euvel verholpen zijn omdat dan de pcb,s warm zijn.

Ook hier zou naar gekeken zijn bij de reparateur, maar zij konden dus niets vinden. Verdachte punten zijn doorgesoldeerd, maar helaas zonder resultaat. Een naar probleempje dus. Maar goed, het apparaat speelt de sterren van de hemel en bij ook maar de minste weergave is de brom al niet meer te horen. Ik ben alleen bang dat er ooit meer stuk gaat, al heeft ie dit ''euvel'' al zeker wel een maand of 6.

Maar uiteraard bedankt voor jullie meedenken. Top!

Maurice

Ik heb het probleem zelf ooit gehad met mijn pm-95. Dealer melde dat het mogelijk de trafo was. Later door een techneut de versterker laten nakijken, waarbij alle solderingen opnieuw zijn gedaan. Hiermee was gelijk het probleem weg!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Ik ben het met Maurice eens.
Het gebeurd soms, volgens mij is er ergens een aarde punt niet goed.

HAL9000

Citaat van: Willem-A op juni 01, 2010, 20:21:18
Een oud topic omhoog. Ik ben inmiddels weer aanwezig en heb de 17 vervangen voor een PM17MKII m en een CD 17MKII m. De oude 17 staat er nog en speelt nog steeds, maar heeft soms ook nog hetzelfde euvel. 
Ik denk dat er toch een aarde onderbreking ergens zit.
Ik vermoed dat een van de aansluitingen niet goed is, het is iets kleins er is niets echt defect.
Echter is er wel een storing.

Jon