Leuke ATMOS discussie dit. Ondertussen heb ik vanochtend de AV opnieuw met Audyssey ingemeten. Ik heb 2 Dolby enabled hoogte speakers bovenop de fronts geplaatst. Deze speakers(Alteco) kunnen zowel aan het plafond als op de fronts geplaats worden. Tevens kun je met een schakelaartje deze speakers iets meer naar beneden richten. Geen plafondplaatsing heeft bij mij met de WAF factor te maken, dus het compromis is op de fronts. Audyssey past +12Db toe in de meting. Op de Parasound Z amp die deze speakers aanstuurt, staat het volume op max. Dat zegt al iets over het bereik naar de luisterpositie waar de Audyssey microfoon op 8 verschillende posities is geplaatst en deze speakers gemeten heeft. No Time To Die James Bond met Atmos opgezet als 1e test. Als ik de Dolby speakers nagenoeg naar 0 draai, hoor ik miniem verschil, terwijl ze bij de meting met testtonen goed hoorbaar waren. Resume, is de plaatsing aan het plafond toch beter en komt het door de plaatsing op de fronts of toch wat meer testen met andere ATMOS content. Bij Youtube test filmpjes hoor je ze wel, maar is dat dan beter opgenomen? Ik ga verder testen, maar zoals al eerder ik met CBdicX heb gedeeld,waren we het erover eens dat we er geen wonderen van moeten verwachten. Ik test verder, wordt vervolgd.