Citaat van: RHK op januari 29, 2024, 11:30:15CBdicX: jouw zin: Ook kan een software wisseling van bijvoorbeeld Front en Rear Hight, naar Top Front en Top Rear, beter uitpakken.
Alle settings werken met een specifieke DSP waarbij de een beter kan klinken dan de ander, ondanks dat het qua instelling niet de juiste is.
Ik heb de config op het invulscherm veranderd van frontheight naar front enabled. Dan schakelt de Audyssey software dus Audyssey uit. Meetgegevens blijven wel bewaard. Hoe je ook switcht en klooit, zodra je de speakerconfig.in het Atmos/dolby scherm veranderd, gaat Audyssey uit het schermdisplay. Zodra ik het terugzet in de ingemeten config. verschijnt Audyssey weer in het display. Dan moet je dus weer alles opnieuw gaan inmeten. Denk dat het niet zoveel uitmaakt, voor de reparatie had ik de Alteco's op frontheight staan, Audyssey gaf aan beide 11,5 -12Db dus max. en hetzelfde als nu. Ik laat het zo,Youtube Atmos demofilmpjes goed te horen, maar zoals bekend bij streaming slecht en bij 2 Atmos blu-rays iets beter.
Klopt, zodra je iets veranderd wat wat een specifiek andere speaker setup geeft dan wat gemeten is, dan wordt Audyssey uitgeschakeld.
Audyssey blijft aan als je van 7.1.2 naar 5.1.2 gaat, of van x.1.4 naar x.1.2
Stel je hebt een meting met 2 subs gedaan, en dan in de speaker setup naar 1 sub gaat, dan wordt Audyssey ook uitgeschakeld.
Dus alleen stappen terug met de speakers behouw je Audyssey, doe je 1 stap omhoog dan ook is Audyssey uit.
Zelfs van een 5.1 setup naar 5.1 Bi-amp schakeld Audyssey uit, wat op zich niet een grote verandering is.
Om dan te testen of Front Height "beter" klinkt dan Front Enabled of Top Front, dan dien je Audyssey
uit te schakelen met Front Height waar je de setup mee gedaan hebt, dit op te slaan onder Smart Select 1, je aanpassing doen naar bijvoorbeeld Front Enabled, en dit op slaan onder Smart Select 2, Top Front zou dan onder 3 kunnen, zou heb je alle mogelijkheden
Alle 3 zijn dan zonder Audyssey maar dat maakt dan niet uit voor het vergelijk, misshien nog wel beter.
Ga je weer terug naar je originele setup die je tijdens de meting hebt gedaan, dan wordt Audyssey weer ingeschakeld en kan je dit weer opslaan onder de favoriete Smart Select.
Verders hoef je dus niet weer een meting uit te voeren....
Ik heb de Alteco's ook gehad en kreeg een "normale" volume meting, -4 / -5 db
De gevoeligheid is wel laag met 83db op 6 ohm, dus ze hebben wel wat power nodig.
Even als vergelijk, mijn Kef T101C die ik als Height gebruik zijn 91db op 8 ohm.....
Hoe hoog hangen de Alteco's bij jou, of zit je ver weg van de Height speakers ?