Marantzers;
Ik kan me zo voorstellen dat er onder "ons" meerderen zijn die een iPod bezitten. Welk type is in deze niet relevant.
Wat wel belangrijk is, is het volgende. In de loop van de tijd ( 500 uren ) is de batterij van je iPod echt helemaal op. Zo ook in mijn geval. Ik bezit een iPod Mini en na 3 jaren was het helemaal gedaan met de batterij.
Dus ik netjes contact opnemen met een service-point van Apple. Ik mocht de iPod komen brengen en ik zou een
vervangende iPod krijgen met een nieuwe batterij
Dit was de eerste schok die ik te verwerken kreeg. De 2e schok was echter een megaklapper.
Het zou me slechts
VIJFENNEGENTIG EURO gaan kosten.
Da's ongeveer het bedrag voor een compleet nieuwe Nano of Shuffle.
Ik zoeken, internet, kwam terecht bij ISN. Ipod Service Nederland. Dit bedrijf bleek vlak bij mij in de buurt te zitten.
Prachtige site, maar ik besloot erheen te rijden. Hoogeloon, Hoofdstraat 18 A.
Mooie vrijstaande woning. Deur open en ik kreeg direct een hand van Etienne Manders. Kom binnen. Hartelijke ontvangst. Ik mocht direct mee naar de bovenetage. Zeer strak en netjes ingerichte bedrijfsruimte.
Ik overhandigde mijn iPod Mini en vertelde mijn verhaal. Een lach verscheen op de mond van Etienne.
Vakkundig werd de Mini opengemaakt. Niet echt simpel, zoals sommigen je willen doen geloven. Speciaal gereedschapje. Rekening houden met plastic lipjes. 4 ringetjes die met aardig wat kracht uit hun borg moeten worden gehaald. Nieuwe batterij erin. Heel lastig weer dicht te maken. Al deze handelingen werden uitgevoerd op een speciaal luchtkussentje. De iPod werd behandeld alsof het een pasgeboren baby betrof.
Controle van de iPod in het service-menu. Bleek er ook "op" of "in" te zitten. Lader bleek nog goed te zijn.
Clickweel werd overigens ook uitgenomen en schoongemaakt.
Ik kreeg een zeer, zeer complete uitleg. Ik kreeg verder een rondleiding door de zaak. Grote laden vol met originele Apple producten. Douanecontrolepapieren. Toestemmingspapieren van Apple. Verzekeringen in verband met garantie op de reparatie en ga zo maar door.
Alle onderdelen van alle modellen iPod zeer ruim op voorraad. Uitsluitend originele spullen. Alles, maar dan ook echt alles. Vanaf de eerste generatie tot nu toe.
Kosten voor de batterij 12,95 inclusief BTW. Vervanging 12,50 Euro. Totaal 25 Euro afgerond......
Clickweel onderzocht op schade. Ik zweer het jullie. EEN VAKMAN .............
Kent alle ins & outs van elke iPod. Geeft zeer goede adviezen wat wel en wat niet te doen. Weet precies welke modellen gemakkelijk te repareren zijn en welke niet. Hele GOEDE en schappelijke prijzen.
Zeg maar gerust LAGE prijzen. Zeer complete site met alle prijzen uitgewerkt. TOP.
Geen geklooi met zwaardere batterijen die eigenlijk niet passen. Alles origineel. Met toestemming van Apple.
Bovendien levert Etienne ook gebruikte modellen met nieuwe batterijen. Ook vorige generaties, nog compleet nieuw en stukken goedkoper dan weleer. Als laatste liet Etienne me een aantal voorbeeldjes zien van iPods die door Apple waren gerepareerd in China. Bleek al heel snel dat men daar in China iets minder zorgvuldig omgaat met deze reparaties. Bepaalde onderdeeltjes ( stootrubbertjes harde schijf ) bleken niet te zijn ingezet.
Afgebroken lipjes werden ook met wat korreltjes zout genomen.
Kortom. Bij Apple betaal je jezelf letterlijk helemaal scheel en de reparaties blijken niet altijd even goed uitgevoerd te worden. Wat mij betreft een sticky en een 10 met een griffel voor ISN.
www.ipod-service.nl of
www.ipod-reparatie.nl en voor belgie
www.ipodreparatie.beKortom een hele sterke aanrader. Deze man verdient een sticky...........