Rotel RC-870BX voorversterker

Gestart door Paul, maart 14, 2008, 23:00:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Wat een M&G al niet kan doen.

Je gaat met wat mensen naar en ander z,n set luisteren en maak wat vergelijkingen en zoekt de verschillen in de voorversterkers en luister naar verschillende luidsprekers in combinatie met allerlei soorten muziek.
Ok....de uitslag is bekend, op Marco zijn speakers kwam de RC-995 cumlaude uit de test.

Nu ben ik niet ontevreden over de marantz 1070 deze wordt als pre gebruikt omdat de mogelijkheid op deze versterker zit.
Maar toch bleef het merk rotel in mijn gedachten en wilde toch wat gaan proberen met dit merk.
De RC-995 ligt 2e hands niet voor het oprapen en voor dat model moet toch nog een flink aantal eurries neergeteld worden met de kans dat het in mijn set niet matcht.

Van de week kreeg ik de kans om voor een zeer leuk bedrag de RC-870BX te kopen.
Uiteraard is dit model waarschijnlijk niet met vorig genoemd model te vergelijken maar heb deze toch gekocht.

De reden was niet zo moeilijk, zoals het zeer leuke bedrag waar ik deze voor kon kopen.
Mocht deze niet aan mij volwachtingen voldoen kan ik minstens het zelfde bedag er voor terug krijgen.

Verder heeft de RC-870BX geen toonregeling, iets wat de marantz 1070 wel heeft en kan de 870 cd direct afspelen.

Ga van de week eens wat muziek vergelijken en kijken of bij mij op de klipsch de verschillen ook zo groot zijn.

Nogmaals de 995 van Marco zal kwalitatief meer in huis hebben den de 870BX maar ben toch wel benieuwd.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Hee Paul, toch een Rotel!?
Tja, tussen voorversterkers zit nu éénmaal veel verschil qua klank. Ben benieuwd hoe die jou bevalt!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 14, 2008, 23:04:48
Hee Paul, toch een Rotel!?
Tja, tussen voorversterkers zit nu éénmaal veel verschil qua klank. Ben benieuwd hoe die jou bevalt!
Maurice, dit type kan via de cd direct cd,s afspelen dus directer kan je de eindtrap niet aansturen.
Deze mogelijkheid heeft de good old 1070 niet en denk daar de verschillen in terug te vinden.
Nu is het filter in de klipsch gemodificeerd dus kan ook al duidelijk verschil gaan maken.
Zie het meer als een experiment en zal mijn bevindingen laten weten.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Had er eerst geen zin an maar het begon toch te jeuken dus toch maar ff aangesloten en een cd van JJ Cale opgezet.
Het verschil:....het lijkt wel of die achter m,n rug live staat te zingen....hoog heeft meer detail en het gordijn van Marco is ook weg. clown1
Ga nog een 1 op 1 vergelijk maken als ik meer tijd heb. pompom :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Paul op maart 14, 2008, 23:54:49
Had er eerst geen zin an maar het begon toch te jeuken dus toch maar ff aangesloten en een cd van JJ Cale opgezet.
Het verschil:....het lijkt wel of die achter m,n rug live staat te zingen....hoog heeft meer detail en het gordijn van Marco is ook weg. clown1
Ga nog een 1 op 1 vergelijk maken als ik meer tijd heb. pompom :yes:

hahaha eigenlijk gewoon beter dus :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Hoi Paul,

Nu word het tijd om je hele muziekcollectie uit de kast te gaan halen,de tijd te nemen en een gedegen verslag van je bevindingen te maken  :-D
Ik ben benieuwd !  :yes: :yes:

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

hey paul

maar als mister cale achter je staat te spelen, dan moet je je bank om draaien , da's niks man met je rug naar de artiest toe zitten :schater: :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: mars op maart 15, 2008, 11:26:54
hey paul

maar als mister cale achter je staat te spelen, dan moet je je bank om draaien , da's niks man met je rug naar de artiest toe zitten :schater: :wink:

grtz mars
Zal het ff uitleggen, ik zat m,n posting te typen en zat met de rug naar de speakers toe. :wink:
Maar deed aan de weergave niets af. :-o byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

zodan je heb hem binnen merk ik, al foto's??
kom binnenkort eens luisteren denk

Paul

#10
Op verzoek een paar foto,s.



Heb dit weekend weinig tijd om het een en ander te vergelijken maar komt goed.



En Thom je bent welkom.
Luisteren via cd direct levert minder dynamiek, maar goed dan is de vv ook uitgeschakeld en regel je het volume via cd direct op de voorversterker.

Verder beschikt deze Rotel over een uitgebreide phono trap welke ook instelbaar is.
Momenteel niet van toepassing maar dat kan zo veranderen.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

heej paulio lig ie al te muru??? heb ie als je voor je kinder mot zorgu he :-D
zit er mooi uit hoor notworthy
nu mot ik nog een vv 8-)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Paul op maart 15, 2008, 12:27:24
Zal het ff uitleggen, ik zat m,n posting te typen en zat met de rug naar de speakers toe. :wink:
Maar deed aan de weergave niets af. :-o byebye

aha ooooooooooooooo oke , zeg dat dan :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: Marco op maart 15, 2008, 10:45:05
Hoi Paul,

Nu word het tijd om je hele muziekcollectie uit de kast te gaan halen,de tijd te nemen en een gedegen verslag van je bevindingen te maken  :-D
Ik ben benieuwd !  :yes: :yes:

greetz Marco
De gehele muziekcollectie zou iets te veel van het goede zijn maar heb inmiddels een vergelijk gedaan met een paar muziek stukken.
Uiteraard eerst Dream Theater het nr. Repentance en Prophets of War.
JJ Cale had ik al over gepost en Diana Krall mocht ook haar best doen.

Alle muziek stukken heb ik 3x achter elkaar gedraaid.
1ste via de Rotel pre
2e    via de Marantz 1070 pre
3e  wederom de Rotel pre
En als eindtrap de Marantz SM-7.

Het duidelijkste verschil zit hem toch in de pre,s zoals Marco ook al aangegeven heeft.

Via de Rotel klinkt de muziek van Dream Theater meer opener, heeft meer detail in het midden en hoog.
Dit geldt ook voor de muziek van Diana Krall.

Via de Marantz 1070 klinkt het niet slecht dit voorop gesteld maar het laag is meer aanwezig en klinkt net of er iets over de speakers hangt.

Conclusie in deze hoewel ik meer muzieksoorten in huis hebt en dit ook op de rotel ga loslaten is dat de rotel pre het beter doet dan de marantz 1070.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site