Citaat van: mars op maart 08, 2008, 11:51:03
oi ......... Heb ik van Bob kingma ( van rik stoet) en van Niek van studio 107, een paar verschillende net kabels meegekregen met de mededeling ga hier maar eens een weekje mee stoeien. Oke ik stoeien , het zijn oa siltech kabels , supra, eigen merk enz. en nou komt het.............. echt elke kabel maakt verschil , maar dan niet zo'n klein beetje ook . Nou had ik al begrepen dat de classe cap-101 nogal gevoelig is voor wat voor kabel je in zijn poepert stopt , maar dit is bizar , want het lijkt of je doormiddel van andere net kabels gewoon aan bas en treble knoppen zit te draaien , en daarbij verandert het beeld per kabel ( diepte , stereo enz enz ook wezenlijk)
Mijn verstand zegt ; dit kan niet , maar mijn waarneming (en ook van anderen) komt tot een heel andere conclusie enfin dit wilde ik ff tot nu toe kwijt , ik ga van de week nog wel in op welke kabel wat doet
herkent iemand dit? grtz mars
Hoi Mars; Aangezien je dit bericht met een serieuze toon hebt opgezet, wil ik graag reageren en wat dingen weten. Voordat ik enkele vragen stel, wil ik je wel graag kenbaar maken dat ik zelf geen enkele ervaring heb met het "tweaken" van netkabels. Ik heb geen mening, althans geen goed onderbouwde mening. Wel wat vraagjes.
- Je kreeg netkabels mee..... Kreeg je uitsluitend de mededeling om er mee te stoeien of kreeg je voorinformatie over de kabels. Ik bedoel, werd er een uitleg gegeven, staat er iets op de verpakking
?
- Veranderde je uitsluitend de netkabels en voor de rest niets, of heb je daar niet echt op gelet
- Wat ik bedoel is, kamerdeur open of dicht, gordijnen open of dicht, telkens andere muziek
?
Niet om je verhaal onderuit te schuiven, maar ik wil slechts aantippen dat er enorm veel andere factoren mee kunnen spelen. Ik heb zelf talloze malen ontdekt dat mijn "goed getrainde" gehoor telkens anders registreert.
Klinkt belachelijk, maar mijn set klinkt in de avonduren stukken beter dan in de ochtenduren. Puur en alleen omdat ik een avondmens ben en in de ochtend ook veel minder kan genieten van muziek.
Wat ik zelf in ieder geval wel herken is het horen van verbeteringen na de aanschaf van
Maar wat ik in de loop der jaren wel heel sterk aan mezelf heb leren toegeven is, dat het menselijk gehoor een uiterst onbetrouwbaar instrument is, zeker als je dit gehoor zelf moet beoordelen.
Je gehoor werkt in feite net als je ogen. Je kunt ECHT dingen zien die er ECHT niet zijn. Daar zijn tal van leuke testjes en voorbeelden van. Ook zijn er tal van "gehoorspelletjes" te vinden op internet.
Heel explicitiet bedoel ik dus. Ik vertrouw JOU mening geheel. Ik geloof ook zeker dat je veranderingen hebt gehoord. Maar ik vraag me sterk af of die er ook daadwerkelijk zijn geweest
? Ons gehoor registreert, maar het brein neemt graag aan dat .........
Juist het feit dat je een non-believer bent, maakt je extra gevoelig voor dit soort dingen.
Als laatste een leuk voorbeeld van mezelf. Ik geef dagelijks spinninglessen en power-lessen. Ik gebruik ZEER regelmatig precies dezelfde c.d. en maak gebruik van 1 installatie. Ik betrap mezelf er ELKE KEER weer op, dat ik de toonregeling telkens anders instel. Vanmorgen gebruikte ik een nummer van Blof in de les. Ik draaide meer treble dan gisteren. Zelfde c.d. Vanmorgen klonk de c.d. veel doffer dan gisteren
? Dat verbaast mij telkens weer. Ik kreeg het nummer vanmorgen ook niet goed afgesteld. Niet tevreden. Gisteren lukte dat wel. Geen tweaks en telkens een ander geluid. Echt. Ik zweer het je.