[Netkabels] niet te geloven en toch waar!!!

Gestart door mars, maart 08, 2008, 11:51:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

oi

Heb ik van Bob kingma ( van rik stoet) en van Niek van studio 107, een paar verschillende net kabels meegekregen met de mededeling ga hier maar eens een weekje mee stoeien.

Oke ik stoeien , het zijn oa siltech kabels , supra, eigen merk enz.
en nou komt het.............. echt elke kabel maakt verschil , maar dan niet zo'n klein beetje ook :no: .
Nou had ik al begrepen  dat de classe cap-101 nogal gevoelig is voor wat voor kabel je in zijn poepert stopt , maar dit is bizar , want het lijkt of je doormiddel van andere net kabels gewoon aan bas en treble knoppen zit te draaien , en daarbij verandert het beeld per kabel ( diepte , stereo enz enz ook wezenlijk)

Mijn verstand zegt ; dit kan niet , maar mijn waarneming (en ook van anderen) komt tot een heel andere conclusie :yes:

enfin dit wilde ik ff tot nu toe kwijt , ik ga van de week nog wel in op welke kabel wat doet

herkent iemand dit?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Jan

Wat is de draaddikte van het standaard netsnoer en wat is de draaddikte van de nieuwe netsnoer?

MadVillain

En hoe is hij gevlochten/afgeschermd......

Ik merkte het verschil ook flink toen ik een setje furutech netkabels te leen had. Maar toen waren ze mij iets te prijzig.
Nu heb ik de LAT international ac-2MKII en is echt een enorme verbetering tov mijn oude dropveter.
Breder en dieper geluid!

TurboMarco

Yo mers,

er zijn forums waar je zowat op de brandstapel beland na zulke ervaringen  :-D :-D clown1

tot sinas  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op maart 08, 2008, 20:46:40
Yo mers,

er zijn forums waar je zowat op de brandstapel beland na zulke ervaringen  :-D :-D clown1

tot sinas  :-D
Dat was toch in de middeleeuwen ?  :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

ProXius

*kuch* tweakers *kuch* hè wat?  clown1

Ben érg benieuwd wat die kabels doen en of ik het ook zou horen in mijn set/situatie...
Toch maar eens proberen, je maakt me érg benieuwd.  :-D
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

erwin

kuch GAMMA,kuch PRAXIS.
ik geloof dat ik toch maar eens voor andere kabel moet gaan kijken.

Grtz Erwin
Citaat van: mars op maart 08, 2008, 11:51:03
oi

Heb ik van Bob kingma ( van rik stoet) en van Niek van studio 107, een paar verschillende net kabels meegekregen met de mededeling ga hier maar eens een weekje mee stoeien.

Oke ik stoeien , het zijn oa siltech kabels , supra, eigen merk enz.
en nou komt het.............. echt elke kabel maakt verschil , maar dan niet zo'n klein beetje ook :no: .
Nou had ik al begrepen  dat de classe cap-101 nogal gevoelig is voor wat voor kabel je in zijn poepert stopt , maar dit is bizar , want het lijkt of je doormiddel van andere net kabels gewoon aan bas en treble knoppen zit te draaien , en daarbij verandert het beeld per kabel ( diepte , stereo enz enz ook wezenlijk)

Mijn verstand zegt ; dit kan niet , maar mijn waarneming (en ook van anderen) komt tot een heel andere conclusie :yes:

enfin dit wilde ik ff tot nu toe kwijt , ik ga van de week nog wel in op welke kabel wat doet

herkent iemand dit?

grtz mars
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

TurboMarco

kuch..... shutup........proest  :-D

proberen is weten heh  :yes: :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

AAAAAAAAAAAAAlooooooooooooooooo

ben altijd zo'n erge non believer geweest, dat ik echt niet weet waar bijvoorbeeld die Siltech enz enz is uit opgebouwd.

Ik krijg zo moeders :yes: op bezoek dus vandaag kan ik dat niet meer uitchecken :no:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

#9
 stupid

Natuurlijk is er verschil en soms ook erg groot. Alleen moet je wel naar de betere apparaten om het duidelijk te horen.
Hoe beter je spullen hoe beter het te horen is.
Na uitvoerig uitproberen hoorde ik een groot verschil. Heb nu ook biwire luidsprekerkabels van v.d. Hul.
En de v.d. Hul D-102 III HYBRID tussen sacd en versterker. Ga nu eens luisteren naar de Van Den Hul MC Gold.
In een hele dure netkabel geloof ik veel minder.

Maurice

Citaat van: joep op maart 09, 2008, 10:53:39
stupid

Natuurlijk is er verschil en soms ook erg groot.
Zo natuurlijk vind ik het niet  :no:
Het enige wat die kabel doet is stroom van punt a naar b brengen, het ziet niet in de signaal weg. Wat maakt het dan toch hoorbaar?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 09, 2008, 13:46:12
Zo natuurlijk vind ik het niet  :no:
Het enige wat die kabel doet is stroom van punt a naar b brengen, het ziet niet in de signaal weg. Wat maakt het dan toch hoorbaar?
Dus die 2 meter kabel tussen je set maakt het verschil en wat er in de muur naar je meterkast loopt heeft hier geen invloed op.
Ik moet Maurice hierin gelijk geven.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

joep

#12
De kabel in de muur heeft gewoon veel minder last van invloeden van buiten af dan de spaghetti boel achter jouw set. Verder ben ik van mening dat het netsnoer het minst van betekenis is in deze.

Leonneke

#13
Citaat van: mars op maart 08, 2008, 11:51:03
oi ......... Heb ik van Bob kingma ( van rik stoet) en van Niek van studio 107, een paar verschillende net kabels meegekregen met de mededeling ga hier maar eens een weekje mee stoeien. Oke ik stoeien , het zijn oa siltech kabels , supra, eigen merk enz. en nou komt het.............. echt elke kabel maakt verschil , maar dan niet zo'n klein beetje ook :no: . Nou had ik al begrepen  dat de classe cap-101 nogal gevoelig is voor wat voor kabel je in zijn poepert stopt , maar dit is bizar , want het lijkt of je doormiddel van andere net kabels gewoon aan bas en treble knoppen zit te draaien , en daarbij verandert het beeld per kabel ( diepte , stereo enz enz ook wezenlijk)
Mijn verstand zegt ; dit kan niet , maar mijn waarneming (en ook van anderen) komt tot een heel andere conclusie :yes: enfin dit wilde ik ff tot nu toe kwijt , ik ga van de week nog wel in op welke kabel wat doet
herkent iemand dit? grtz mars



Hoi Mars;  Aangezien je dit bericht met een serieuze toon hebt opgezet, wil ik graag reageren en wat dingen weten. Voordat ik enkele vragen stel, wil ik je wel graag kenbaar maken dat ik zelf geen enkele ervaring heb met het "tweaken" van netkabels. Ik heb geen mening, althans geen goed onderbouwde mening. Wel wat vraagjes.

- Je kreeg netkabels mee..... Kreeg je uitsluitend de mededeling om er mee te stoeien of kreeg je voorinformatie over de kabels. Ik bedoel, werd er een uitleg gegeven, staat er iets op de verpakking ????
- Veranderde je uitsluitend de netkabels en voor de rest niets, of heb je daar niet echt op gelet ???
- Wat ik bedoel is, kamerdeur open of dicht, gordijnen open of dicht, telkens andere muziek ????
Niet om je verhaal onderuit te schuiven, maar ik wil slechts aantippen dat er enorm veel andere factoren mee kunnen spelen. Ik heb zelf talloze malen ontdekt dat mijn "goed getrainde" gehoor telkens anders registreert.
Klinkt belachelijk, maar mijn set klinkt in de avonduren stukken beter dan in de ochtenduren. Puur en alleen omdat ik een avondmens ben en in de ochtend ook veel minder kan genieten van muziek.

Wat ik zelf in ieder geval wel herken is het horen van verbeteringen na de aanschaf van ??????
Maar wat ik in de loop der jaren wel heel sterk aan mezelf heb leren toegeven is, dat het menselijk gehoor een uiterst onbetrouwbaar instrument is, zeker als je dit gehoor zelf moet beoordelen.
Je gehoor werkt in feite net als je ogen. Je kunt ECHT dingen zien die er ECHT niet zijn. Daar zijn tal van leuke testjes en voorbeelden van. Ook zijn er tal van "gehoorspelletjes" te vinden op internet.

Heel explicitiet bedoel ik dus.  Ik vertrouw JOU mening geheel. Ik geloof ook zeker dat je veranderingen hebt gehoord. Maar ik vraag me sterk af of die er ook daadwerkelijk zijn geweest ????  Ons gehoor registreert, maar het brein neemt graag aan dat ......... 

Juist het feit dat je een non-believer bent, maakt je extra gevoelig voor dit soort dingen.

Als laatste een leuk voorbeeld van mezelf.  Ik geef dagelijks spinninglessen en power-lessen. Ik gebruik ZEER regelmatig precies dezelfde c.d. en maak gebruik van 1 installatie. Ik betrap mezelf er ELKE KEER weer op, dat ik de toonregeling telkens anders instel. Vanmorgen gebruikte ik een nummer van Blof in de les. Ik draaide meer treble dan gisteren. Zelfde c.d. Vanmorgen klonk de c.d. veel doffer dan gisteren ???? Dat verbaast mij telkens weer. Ik kreeg het nummer vanmorgen ook niet goed afgesteld. Niet tevreden. Gisteren lukte dat wel. Geen tweaks en telkens een ander geluid. Echt. Ik zweer het je.
Groetjes Leonneke .  . ...

MadVillain

Als ik zelf wat aan het experimenteren ben met kabels. Dan heb ik altijd 2 referentie cd's die ik altijd in een bepaalde volgorde luister. Zodat ik mezelf niet voor de gek kan houden.

-Uurtje luisteren naar de originele setting.

-Boel ompluggen en dan weer luisteren.........

En zorg ik er ook voor dat er geen verandering in akoestiek komt door dus deuren/ramen etc dicht te laten.