Ik heb met eigen oren het verschil tussen duur en goedkoop nooit kunnen waarnemen (ik ben al ruim 45 jaar met audio bezig), tenzij ik mijzelf in de maling wil nemen om het hoge bedrag te rechtvaardigen.
Even wat voorbeelden uit het (korte) verleden :
McIntosh MA5000 (en MA252 met buizen) Marantz PM KI Ruby versus Denon PMA520:
geen enkel verschil, behalve dat de 520 muisstil is waar beide Mc's brommen.
(je kan +/- 80 stuks PMA520 kopen voor 1 MA5000 met DA2 module
)
Ik heb de MA5000 en 520 in een A-B vergelijk kunnen testen !
Externe DAC Marantz NA11S1 versus een Chinees DAC blokje van 60 euro wat ik al jaren heb liggen:
geen verschil
Externe DAC Marantz NA11S1 versus PMA 600NE:
geen verschil
NA11S1 versus Chinees blokje in een A-B vergelijk, de 600NE kon ik niet in A-B vergelijken.
Speaker Kabels soms zeer prijzig, en dan op de ene speaker de dure en de andere de goedkope, of iemand snel laten wisselen voor beide speakers, kon nooit enig verschil waarnemen.
Er werd dan niet gezegd of er dan wel of niet gewisseld werd, echt wonderlijk dat het dan niet te horen is.
Interlinks vind ik helemaal een wazig verhaal, voor mij klinkt HDMI net als Optical, en "Long Grain Copper" wat verhit is of juist gekoeld (
) of er word een 72volt meegestuurd, nanobuisjes, ect. ect.
en een eenhoorn heeft er bij volle maan overheen gepiest, dit kon ik dan wel waarnemen gezien het behoorlijk stonk.......
LOL
Maar het gaat erom waar de koper een
goed gevoel bij heeft, als je denkt dat het werkt, dan werkt het en is de missie geslaagd, wat ik of anderen er ook van denken !
Dus doe wat je wil en waar het budget toereikend voor is, en dan is het een prachtige hobby waar bergen geld in gestopt kunnen worden, of hou het beperkt en geniet van je setup