Citaat van: Spikes25 op mei 17, 2021, 23:28:36
NU maak je mij nieuwsgierig.
Wat is dan de rede waarom je de Macintosh heb ingeruild voor een Denon. Met andere woorden een paar duizend euro tegen over amper 300 euro.
Ik heb het al eerder gezegd, alleen kijkende naar de laatste 2 jaar, dan heb je toch een aantal versterkers in huis gehad, zo te zien op de zelfde speakers. Je was dus niet tevreden. Heb je dus stiekem WEL verschil gehoord tussen de een ander versterkers anders begrijp ik het niet.
De retour stap naar de Denon was omdat de Mc een nare transformator brom had, waar de Denon stil was.
Bij Audio Service is er een nieuwe trafo ingezet (garantie) maar helaas, het kreng bleef brommen !
Voor de MA5000 had ik een 252, dus met buizen, wat mijn eerste buizen versterker was, maar ook hier kon ik geen verschil waarnemen tussen de Denon en Mc.
De 252 had heel veel storing van GSM signalen
De stap naar Mc was puur vanwege het prachtige uiterlijk, en natuurlijk de mooie testen, maar helaas kon ik al die hosanna verhalen niet waarnemen.
Laatste jaar, dus voor de Sennheiser, wel dezelfde speakers, de
Davone Solo, prachtige speaker !
Inde foto's de 5000 met de Davone speakers, en de 252 met oa de Marantz DAC, wat geen verbetering was tov een goedkoop Chinees DAC blokje.
Speaker verandering doet wel wat, maar ook hier met mate want de ruimte (kamer) is de grote "klank maker".
Luisteren naar speakers in een winkel heeft voor mij dan ook totaal geen nut, je luistert tenslotte naar die ruimte en niet naar jou ruimte.
Speakers onderling beluisteren bij een winkel werkt uiteraard wel, maar hoe die dan weer bij jou thuis klinken ?
En dan luisteren en schakelen met een schakel kastje, en het liefst speakers dicht bij elkaar opgesteld.
Als er speaker draden gewisseld moeten worden moet dat snel gebeuren, niet een kopje koffie drinken en dan naar de volgende set
Ik heb eens een set Magnat 1009 in Duitsland gehoord tijdens vakantie, ik was meteen verkocht, tot de set thuis was, dat viel tegen om die set thuis te horen, dus..........
Ik ben dus ook geleid door reviews en testen van versterker, speakers, ect. net als iedere audiofiel, en dat houd in als je op zoek bent naar "iets" dit een hoop gesleep gaat worden, voor Stereo maar zeker voor Surround, dat vind ik nog lastiger.
Ik heb nu een redelijke rust in de kop met de Sennheiser en SVS PB3000, maar voor hoelang........
Maar goed, ik zit hier niet mijn eigen gedrag goed te praten, alhoewel......
Ik denk dat ik wat ervaring heb met verschillende speakers, versterker, receivers, en setups, en probeer mensen te behoeden van de fouten die ik gemaakt heb, mede omdat wij allen beïnvloed worden door marketing en ook ons eigen brein.
Voor mij blijft het een fijne hobby en denk niet dat het nu ophoud met de Sennheiser/SVS combi
Dus hop, naar de winkel of Internet, en kopen die handel, en zet je huidige set meteen op MP.(
voor geïnteresseerde heb ik mijn huidige set in de "sets van leden" rubriek staan)