CiteerWe kunnen er lollig over doen, prima. Ik vind de meeste discussies en vragen/meningen doodgeslagen worden. Dat is jammer met deze subjectieve hobby.
Dat ben ik helemaal met je eens.
CiteerBedoel, met alle respect, er is iemand van 60+ met "disco-oren" die geen verschillen (meer) hoort. Dat kan, maar niet iedereen hoort hetzelfde toch?
In plaats van 60+ had je ook 30+ er van kunnen maken hoor ,of wil je beweren dat een 30 plusser nog wel iets kan horen boven 18 KHz ?
CiteerStukje beleving zit er gewoon bij; dikke kabels, mooi afgewerkt etc draagt 100% bij aan de auto suggestie dat erken ik zeker! Maar dat alles hetzelfde klinkt....dat geloof ik (nog) niet.
Ook mee eens , geloven is zeker weten dat je twijfelt.
CiteerDan zou een losse DAC bijvoorbeeld altijd dikke onzin zijn!?!???
Het zou onzinnig zijn wanneer je al over een goede dac beschikt om er nog eens een dac tussen te zetten , tenzij die dac over wat meer functionaliteiten beschikt.
CiteerIk ben oprecht wel benieuwd als bijv. mijn versterker vs de goedkoopste van Marantz
1:1 vergelijken in mijn setting en dan op dik 100+ dB ofzo met muziek met goed veel diep laag of het dan bij beide versterkers identiek overeind blijft en of de een of ander niet sneller de boel "versmeerd".
Grote kans dat de goedkoopste versterker het aflegt tegen de vele duurdere.
Maar wanneer je beide versterkers binnen hun werkgebied laat opereren en je gaat nadat de uitgangsniveaus hetzelfde zijn blind vergelijken dan word het geheid is hele ... maar dan ook een hele zware klus om het onderscheid te duiden.