Wil ik er nog even iets zeggen over censuur . Er zijn in het verleden forumgebruikers geweest die ons betichten van dictatoriaal gedrag en beschuldigen ons van het toepassen van censuur.
Nou hier zitten we dan ,we voeren openlijk een discussie over vrijheid van meningsuiting.
Vervolgens heb je mensen die een mening neer plempen om vervolgens direct de deur achter hun kont dichtgooien zodat een gezonde discussie niet eens meer mogelijk is ,wie is er dan olie op het vuur aan het gooien?
Op andere fora (kan ik uit ervaring mede delen) worden dergelijke acties gezien als trol gedrag en/of clickbait met als consequentie een ban , ja zomaar een ban zonder een enkele mededeling van het moderaat.
Op "hit and run" commentaar zit men doorgaans niet op te wachten.
Welnu in het sub forum "Dikke elco" zijn in de loop der jaren veel discussies geweest waarbij de gemoederen nog weleens hoog opliepen ,willen jullie dan dat het hele sub forum verdwijnt ?
Of zeg je van "nou ik kijk alleen naar zaken die mij interesseren en verder reageer ik er niet op"?
Of moeten "gevoelige kwesties" achterwege blijven? en waar zou die grens moeten te komen liggen?
Voorbeeld: Zwarte Piet , het consumeren van vlees , welke auto rijd je, en waar kijk of luister je naar.
Zwarte Piet: is een gaande discussie en ligt bij sommigen nogal gevoelig.
Het consumeren van vlees (wel of niet Halal): ligt bij sommigen gevoelig.
Welke auto : ligt bij sommigen gevoelig (Hi Greta).
Waar kijk of luister je naar: ligt bij sommigen gevoelig (married with children).
Om rekening te houden met iedereen die zich snel gekwetst voelt zou je dus ook het sub-forum op kunnen doeken.
of houden we het zoals het is met inachtneming van het onderstaande :
Citeer2. Behandel elkaar met respect. Wees het gerust oneens over bepaalde standpunten, discussieer op het scherpst van de snede maar beledig of discrimineer een ander niet. Beledigende of discriminerende leden zullen een passende straf krijgen in de vorm van een ban voor bepaalde of onbepaalde tijd.
Een poll opzetten omtrent zaken die in de dikke elco besproken kunnen worden.... of niet mag altijd .
edit: ik citeer mijzelf nog maar even:
CiteerJongens ik laat in dit draadje het ook maar even voor gezien, ik ben even te druk met privé zaken die ik veel belangrijker vind.