Dit op mijn Facebook geplaatst ben er kots beu van :
Ben je nog wel normaal?
Je sloopt bedrijven, plundert ondernemers, je bekogelt onschuldige mensen in bussen, sloopt willekeurig fietsen, je gooit stenen naar paarden, je gooit stenen door ruiten, je plundert winkels, je zet auto's in de fik, je valt politie aan en je zorgt voor een gigantische verspreiding van onze gezamenlijke vijand, corona. Als je graag dingen kapot maakt, doe dat dan in je eigen huis. Zet je eigen auto in de fik, gooi je eigen ruiten in. Kansloze knuppel !!
Ben je een bekende van me en was je deelnemer aan de acties in Eindhoven, Amsterdam of in Urk, Stein of andere plaatsen ontvriend me dan AUB.
Ik distantieer me niet alleen van al deze acties maar ook van elke deelnemer hieraan, inclusief mensen die dit soort kansloze uitingen ondersteunen !!
Die mongolen die op de politie en ziekenhuizen winkels plunderen te lijf gaan en de paarden en honden van de overheid je praat tegen kansloze, als ik een bekende herken heb ik al gezegd sloop ik zijn huis als hij dan zegt wat doe je, zelfde wat jij deed doelloos kansloos vernielen slopen en geweld gebruiken ben het na drie dagen helemaal zat en Urk moeten we verkopen.
Doe het ook nog
Dat vrouwtje wat zo zielig was/is: door waterkanon :
Bericht aan de dame met het bebloede gezicht
Ik ken jou niet, jij kent mij niet.
En toch vraag ik me af...
Wad deed je in Eindhoven? Demonstreren? Was het je eerste keer? Wou je eigenlijk niet rellen, maar heb je je laten meeslepen?
Heb je zelf nooit geweld gebruikt en vind je dat je nu te hard bent aangepakt?
Ik stel deze vragen niet omdat ik me zo betrokken voel.
Ik stel deze vragen, om duidelijk te maken dat het antwoord me niets uitmaakt. Jij was erbij en je overtrad de wet. Dat is wat we allemaal hebben gezien. Heb je niets vernield, niets gegooid en niemand geslagen? Daar gaat het niet om. Je was erbij.
Ik zag hoe jij samen met vele anderen mijn stad onveilig hebt gemaakt. De stad waar ik woon en het plein. Vandaag moest ik mezelf opsluiten, niet pas na de avondklok, maar de hele dag. Mijn buurt werd veiligheidsrisicogebied. Door mensen zoals jij.
Er bestaat zoiets als grondrechten, maar als je gaat demonstreren ondanks een verbod, krijg je óók te maken met het strafrecht. En ondanks die paar stralen bloed op je hoofd, heb je waarschijnlijk nog geen idee wat strafrecht eigenlijk inhoudt. Dat hoop ik in ieder geval wel voor je. Je weet inmiddels wél wat goede zorg inhoudt.
Je werd namelijk verzorgd door een verpleegkundige die jou als mens kon blijven zien. Want dat is wat onze verpleegkundigen blijven doen, ongeacht ons gedrag.
Maar ik zou het niet kunnen. Van mij zou je hooguit één pleister krijgen en een schop onder je hol. Daarom werk ik dus ook niet in de zorg.
Meid, ik hoop dat je je realiseert dat jij hier niet het slachtoffer bent. En ik hoop je ook nooit tegen te komen in Utrecht.
J.Warmolts