marantz 4300 reparatie

Gestart door HAL9000, januari 31, 2008, 18:14:21

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Well i just finished a marantz 4300 quad receiver.
It's one of the more powerfull receivers in the quad line. With the 4400 at the top the 4300 isn't far behind.

Differences between the 4400 and the 4300.
is only the music power output. the 4400 is rated 2x125 watts RMS 8 ohm
                                                   the 4300 is rated 2x100Watts RMS 8 ohm
and in Quad mode: 4X50 for the 4400
                                4X40 for the 4300

Ofcourse the 4400 has a spacial gadget the scope.

i got the 4300 in a not so good state, on ebay it was listed as fantastic and superb state but it had a lot of damage due to shipping, the idiote seller put in a thin box with some plastic....
well one corner has damage. (i've straightened it a little)

everyrhing still worked!! except for a few lamps

broken

i've completely refurbished it.
all caps have been removed.
pre amp.

Put in panasonic FC

Then i went to power supply.

a also removed a few transistors (C945) and put in toshiba C2240. The remaining transistors where not damaged or tiredly looking.

Then i moved to the Main amplifiers.

50V 220uF Elna's are very old!!! look at the oldfashioned sealing!!
measured 175uF +-

The original power T03 transistor are still in operation!!!!

easy to service!

i've tested the 4300 completely at full power giving 133watts per channel at an 8 ohm load perfectly. stereo swiched.
the 4400 gives 190+-

new lamps..... cleaned the front and knobs..

I almost have all my components for the 2600 repair project.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

erwin

Nice work,but why are you talking english?

Greetz Erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

HAL9000

Citaat van: erwin op januari 31, 2008, 18:33:10
Nice work,but why are you talking english?

Greetz Erwin

i post on American sites....

and i don't want to do two texts  :-D

Paul

Citaat van: HAL9000 op januari 31, 2008, 18:35:24

I know but whe are very Dutch so whe speek rood / wit/ blauw.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mischa

Citaat van: HAL9000 op januari 31, 2008, 18:35:24

pfff, het kost ook zeker 5 minuten om die "lappen" tekst te vertalen.....  hello

Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Leonneke

Eventjes een POSITIEF bericht.

Ik ben "gewend" aan scheldpartijen en vreselijke verwensingen op andere fora.  Zoiets  violent1 nonono :no:
( niet in mijn richting overigens, maar meer in het algemeen ) ........

Het valt mij ECHT OP dat de sfeer op dit forum GOED - LEUK en GRAPPIG is ................ hello hello hello

Ik krijg ineens ZIN om elke dag op dit forum te hangen, zonder me groen en geel te hoeven ergeren aan allerlei "beterweters" en "oldies" ...  Want als je nieuw bent noemen ze je "newbie" .....

TOPPIE SFEER hier.  Mogelijk zijn Marantz liefhebbers van "aard" gelijk aan het geluid van dit merk ? ? ? ?
Groetjes Leonneke .  . ...

HAL9000

ik ben een info gever, ik post veel info en geeft ontzettend veel info via de mail en in mijn post.
ik bedoel altijd goed. En ik zeg ook wat ik denk.

trouwens de 2600 is ook gerepareerd even de finishing touches!! en dan weer een post.

mischa

Citaat van: HAL9000 op februari 04, 2008, 00:37:45
ik ben een info gever, ik post veel info en geeft ontzettend veel info via de mail en in mijn post.
ik bedoel altijd goed. En ik zeg ook wat ik denk.

En dat wordt ook ontzettend gewaardeerd  notworthy notworthy notworthy

Maar ik kan mij ook voorstellen dat mensen het minder prettig vinden als er ineens Engels gesproken wordt op een NL-forum. Niet iedereen is goed in zijn Engels en als ik jouw teksten zo zie, beheers jij je Engels en Nederlands uitstekend. Mijn reactie was dan ook puur omdat het mij voor jou vrij eenvoudig lijkt om de paar regels Engels te vertalen naar het Nederlands. Ik heb ook geen problemen met Engels en verblijf ook regelmatig op Engelstalige forums, maar wellicht dat andere mensen daar meer moeite mee hebben.

In elk geval weer bedankt voor dit interessante topic met veel duidelijke foto´s  hello hello

Blijven toch hele mooie machines met die blauwe verlichting !! Maar hoe zijn ze nu kwa klank? Klinken ze net zo goed als dat ze eruit zien (eerlijk zijn he) ?

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

vielzweck

Citaat van: mischa op februari 04, 2008, 09:16:41
En dat wordt ook ontzettend gewaardeerd  notworthy notworthy notworthy

Mijn reactie was dan ook puur omdat het mij voor jou vrij eenvoudig lijkt om de paar regels Engels te vertalen naar het Nederlands.

Groeten,
Mischa

(schreef misha aan hal).

Ik bemoei me er even tegen aan een taal die je niet beheerst hoeft geen probleem te zijn. Er zijn prima online vertalers even, googelen dus.

Ik vond het wel een leuke aandachttrekker zo'n stukje in het engels.

Mijn advies als je op internet gaat: leer engels.

Ik bedoel dat niet bot zie mijn opmerking over online vertalers, voeg daar aan toe mensen in je omgeving die de taal beheersen waar je wat aan kunt vragen, de mogelijkheid om een stuk tekst over te slaan enz.

Maar het beste lijkt mij dat je mensen geen vis moet geven maar moet leren vissen in dit geval leer engels.

(nb ik vertaal wat af voor mijn omgeving maar desalniettemin leren vissen is beter)

Overigens, ik wikopedie wat af als hal in het nederlands uitleg geeft  :wink:  :wink: :wink:

(ga vooral door hal met je uitleg dat technisch gedeelte krijgen we ook wel onder de knie)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

HAL9000

Engels kan iedereen lezen, als deze site internationaal moet worden moet het wel in het engels..

translate machines:  www.google.com---->google translate....tadaaa