Beste Marc,
Je mag het onzin vinden wat ik schrijf omdat veel mensen vastgeroest zitten in de hedendaagse techniek.
Ja er is veel veranderd...Class D maakte een opmars...voordeel van deze schakeling is dat deze minder verbruikt verder niets.
Wanneer een versterker correct versterkt aan een reactieve belasting valt er geen verschil te bespeuren.
Na tig jaar ervaring met vallen en opstaan en dus geloven in de fabels die in dit wereldje verkondigd werden en worden ben ik een heel stuk wijzer geworden.
Diepgaande connecties met mede techneuten, tientallen meetings met correcte vergelijkingen van speakers, versterkers etc hebben mij naar ik meen 2004 gebracht waar ik nu ben, en ik begrijp de topologie van versterkers.
In tegenstelling tot gebruikers.
Het is zo simpel als het maar zijn kan bij versterkers: ''What goes in must come out.''
En dat deden de buizenversterkers uit de jaren 50 en 60 al perfect.
Op een buurforum werd een simpele Sony op de enige correcte wijze vergeleken met versterkers tot zon 10.000 Euro. Geen hond die maar enig verschil kon waarnemen.
Ook ik ging toen op mijn plaat met mijn Marantz buizen set waarvan ik dacht dat deze superieur was aan de transistor varianten.
De boel werd perfect gekalibreerd binnen 0,2 dB.
Je kunt zeker een stuk of 4 vergelijkingen terug vinden op
www.hififorum.nlhttps://www.hififorum.nl/index.php?PHPSESSID=hrv4qca9d02mn8cq04ge1395d6&topic=15889.0Tevens hou ik het graag bij de feiten.
Het logo'tje spreekt boekdelen en als jij daar denigrerend over wil doen zegt meer over jou dan over mij.
Betitelen alszijnde onzin.
Aankomen met een mono blokken verhaal en dit niet kunnen onderbouwen.
En een dikke ja dat vroeger alles veel degelijker gebouwd werd dan tegenwoordig.
Ik denk dat ik meer dan voldoende met integriteit heb gezegt.