Citaat van: Scipio op mei 13, 2020, 20:49:23
Super bedankt voor de info allemaal! Ik ga met veel interesse eens zoeken hier op het forum naar info over wat een versterker nu beter maakt dan een andere.
Ik heb alvast begrepen dat dit weinig met vermogen te maken heeft dus.
Heeft er inderdaad helemaal niets mee te maken.
Iedere versterker klinkt blind getest het zelfde, als je niet weet wat er speelt, hoor je geen verschil.
Het enige is dat met een goedkope versterker je vaak de voeding in de kast hoort brommen, en een ruis vloer die wat lager begint, maar dat is weer alleen hoorbaar op hoge volumes (als het stil is in de muziek).
En natuurlijk hoe de versterker gebouwd is, is het geperst blik, of centimeter dik aluminium met van die mooie koperen speaker posts.
Maar dit doet niets met het geluid, maar het oog wil ook wat, en dat is het meeste van belang
Je grootste werkelijk hoorbare verandering in geluid is een andere speaker set, akoestische behandeling van de kamer, of een versterker/receiver met ruimte correctie.
Ruimte correctie is de grootste stap naar "ander" geluid, dus dat jij minder naar de kamer luistert.
Misschien is een Stereo receiver wat voor je met ruimte correctie zoals Yamaha met de MusicCast R-N803D heeft.
En als je "warmer" geluid zoekt zou ik de kachel een graadje op 2-3 hoger zetten