Citaat van: Samro op februari 04, 2020, 18:06:56
Wie luistert er nog naar FM radio via Ziggo kabel? Ziggo trekt nog dit jaar de stekker eruit heb ik vernomen. Ik zou dat erg jammer vinden omdat ik nog enkele fantastische tuners bezit met een geweldige klank via de Ziggo kabel!
Ik. Er zit een Marantz 1515 receiver op aangesloten. Ontvangst volle bak.
Overigens zit er op deze Marantz een Muvid IR825 tuner met FM, DAB+ en Internetradio aangesloten. Wordt afwisselend allemaal gebruikt en deze tuner heeft een eigen antenne voor FM en DAB+ en wifi voor internetradio. DAB+ en Internetradio uiteraard ruisvrij. FM niet helemaal.
Ik heb ook diverse tuners in huis die met een kamerantenne of een draadje werken maar geen een is echt ruisvrij. O.a. een Cyrus Tuner en een paar Superscope receivers.
Recentelijk een Albrecht DR52BA Digitalradio Adapter (een hele mond vol) gekocht via marktplaats. Klein kastje met ontvangst van FM en DAB+ en hij heeft een BlueTooth ontvanger. Met eigen antenne (draad) ontvangst van FM maar niet geheel ruisvrij en DAB+ maar niet alle zenders. Met een kamerantenne betere DAB+ ontvangst en uiteraard ruisvrij.
Muvid IR825. Jammer genoeg wel een slecht afleesbaar display:
De Albrecht: