Marantz cd-speler, welke 2e hands zal ik nemen?

Gestart door uweslankheid, december 20, 2007, 23:16:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WYWH

Hoi Genenis,

DARRYL is gereïncarneerd in WYWH  :-D :-D
Dus, je bent nog steeds welkom met je cd-12.

Wat ik als voordeel van de cd-7 acht, is het gebruik van de TDA1541A S2's in differentiaal mode.

Verder is het ouput wise een voorkeur voor opamps (cd-12) of discrete opamps/HDAM's (cd-7).

Ander aspect dat bij de cd-7 beter is dan bij de cd-12, is de voeding.
Ken Ishiwata en Rainer Fink hebben vanaf de cd-12 beoogd, gedurende 10 jaar af en aan ontwikkeling, om een extreem stabiele en nauwkeurige voeding voor de tda1541a S2 te ontwerpen. Je hebt toch 65536 voltage stages nodig ;-).

Dus de cd-7 is toch een duidelijke stap verder in ontwikkeling dan de cd-12.

Sorry, voor de ongenuanceerde uitspraak over de cd-17, maar mooier kan ik het niet maken ;-)

Groet,
Ramon

uweslankheid

Ramon heeft gelijk, bijna 1900 euro voor een 17 III ki is super overprijst. Voor het geld klinkt ie echt bagger. Mijn CD80 met clock mod en Denon DA500 (BB opamps en gestab. voeding) klinkt echt velen malen beter.
Zelfs mijn kat hoort het verschil.

Ik denk dat ik mijn CD80 en DA500 nog maar eens extra onder handen ga laten nemen, ik wil er echt ALLES uithalen wat er mogelijk is.

Ik denk zelf bij de CD80 aan een nieuw netsnoer, misschien een powersupply aan de Tentclock en nog iets(iemand iedeeen?)

Bij de DA500 ga ik waarschijnlijk een XO-dac in laten bouwen, nieuw netsnoer en nog iets aan de voeding ofzo(iemand nog suggesties?).

genesis

#47
Citaat van: WYWH op december 25, 2007, 13:25:00
Hoi Genenis,


Dus de cd-7 is toch een duidelijke stap verder in ontwikkeling dan de cd-12.


Groet,
Ramon

Interressant, mijn set is nagenoeg weer helemaal stabiel, moeten we maar eens gaan luisteren, btw zoals mijn CD12 is opgebouwd heb je denk ik (weet eigenlijk zeker), heb je nog nooit gehoord, net zo goed als ik de CD7 nog nooit gehoord, ik zal je eens pm'en voor een afspraak.  Ik heb geen speciale voeding, in ieder geval niet intern, extern speel in met een P300 powerplant van PS Audio, ook geinig ding :-D

Genesis

WYWH

Hoi Genesis,

Ben erg benieuwd!! En wacht je pm af ;-)

Beste Uweslankheid (voornaam ?),
Ik zou een modificatie erg aanraden. Je kan de set tot een veel hoger niveau tillen.
ALLEEN!!!!!!!!!! beide units voorzien van een eigen tentklok is vragen om problemen.
Je kan dan beter het loopwerk slaven aan de dac. Guido heeft hiervoor speciale een tentlink.

Het is nl. zo dat je anders tijddomein problemen gaat krijgen.

Je zou, mocht je niet te veel willen investeren in een tentlink, de xo3 eens kunnen proberen en
dan je spdif ook te reclocken! Zit ook een veel betere uitgangstrafo in.

genesis

Citaat van: WYWH op december 25, 2007, 15:57:52
Hoi Genesis,

Ben erg benieuwd!! En wacht je pm af ;-)

Beste Uweslankheid (voornaam ?),
Ik zou een modificatie erg aanraden. Je kan de set tot een veel hoger niveau tillen.
ALLEEN!!!!!!!!!! beide units voorzien van een eigen tentklok is vragen om problemen.
Je kan dan beter het loopwerk slaven aan de dac. Guido heeft hiervoor speciale een tentlink.

Het is nl. zo dat je anders tijddomein problemen gaat krijgen.

Je zou, mocht je niet te veel willen investeren in een tentlink, de xo3 eens kunnen proberen en
dan je spdif ook te reclocken! Zit ook een veel betere uitgangstrafo in.


Helpt vlgs mij maar gedeeltelijk, mijn Genesis Digital Lense is in deze configuratie een must, anders haal je er niet uit wat er in zit. Btw ik ben niet zo technisch maar na > 20 jr kan ik wel goed luisteren

Genesis

WYWH

Ik heb ff wat reviews van die Lens gelezen, maar vind de claim van jitter eliminator beetje overtrokken. De digitale lens is zelf ook een veredelde spdif reclocker met wat ram/rom. En introduceert dus zelf ook weer jitter: dit is inherent aan digitale circuits! Dus een tent vcxo (tentlink) is net zo effectief.

Jantje

Citaat van: genesis op december 25, 2007, 12:37:34
Jij durft het duidelijk te stellen :schater: pompom Ben het eroverigens 100% mee eens, maar vrees dat je daarbij de bezitters van deze spelers wel een beetje raakt, vooral als ze op het punt staan om die te verkopen en een prijs van € 375 a 425 in gedachten hadden Whahahahaha :angel:


Geldt dit voor enkel de 'normale' CD17 of al zijn incarnaties?

Ik kan namelijk een CD17 overnemen voor 250 euro, is het voor die prijs wel een goede speler?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

WYWH

Is dat de gewone? Geen mk1, mk2 of mk3?
250 is niet veel geld. Ik vond de cd-17 voor zijn nieuwprijs erg overprized.

Jantje

Citaat van: WYWH op december 26, 2007, 00:03:28
Is dat de gewone? Geen mk1, mk2 of mk3?
250 is niet veel geld. Ik vond de cd-17 voor zijn nieuwprijs erg overprized.


Inderdaad een gewone, geen MK2, MK3 of KI variant daarvan.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

uweslankheid

Je zou, mocht je niet te veel willen investeren in een tentlink, de xo3 eens kunnen proberen en
dan je spdif ook te reclocken! Zit ook een veel betere uitgangstrafo in.


Volgens mij heb ik dat nu ook. Tenminste , een xo3 is onlangs geinstalleerd met een draadje naar de spdif uitgang.
Nu nog een XO dac in de DA500. Moet ik dan ook een tentlink nemen??

genesis

Citaat van: uweslankheid op december 25, 2007, 13:51:48
Ik denk zelf bij de CD80 aan een nieuw netsnoer, misschien een powersupply aan de Tentclock en nog iets(iemand iedeeen?)


Een NBS reference powersupply cable a € 5600 :-D

Geneis

WYWH

Citaat van: uweslankheid op december 26, 2007, 01:32:16
Je zou, mocht je niet te veel willen investeren in een tentlink, de xo3 eens kunnen proberen en
dan je spdif ook te reclocken! Zit ook een veel betere uitgangstrafo in.


Volgens mij heb ik dat nu ook. Tenminste , een xo3 is onlangs geinstalleerd met een draadje naar de spdif uitgang.
Nu nog een XO dac in de DA500. Moet ik dan ook een tentlink nemen??

Beste,
Dan heeft een xo-dac volgens mij geen zin. Wil je beide apparaten in hetzelfde tijdsdomein krijgen, dan heb je een tentlink nodig. Je hebt dan ook niks meer aan je xo3. Je gebruikt toch wel coaxiaal digitaal? En geen optisch hoop ik zo?
Groet,
Ramon

joep

Citaat van: WYWH op december 26, 2007, 00:03:28

250 is niet veel geld. Ik vond de cd-17 voor zijn nieuwprijs erg overprized.


Daar koop je niets fout aan. Goede speler, goede prijs.
25 euro gaat er altijd wel af. Met een beetje geluk 50.

WYWH

Citaat van: joep op december 26, 2007, 11:35:04
Daar koop je niets fout aan. Goede speler, goede prijs.
25 euro gaat er altijd wel af. Met een beetje geluk 50.
stupid