Citaat van: remco2706 op februari 17, 2018, 12:51:22
Dank je wel,ik ga daar van het weekend ff mee stoeien.
Trouwens,volgend jaar wil ik dus atmos hebben met die dolby enables speakertjes,moet je er dan 2 hebben of 4 stuks?
Ik ga dan ook kijken voor een andere reciever die dit kan ondersteunen,nu is mij verteld en gelezen op dit forum,dat er bepaalde series van 7 serie zijn na de 7005 die je beter kan overslaan qua bouwkwaliteit e.d.
Vanaf welke serienummer zijn ze weer beter?ik hoef niet de nieuwste misschien kijk ik wel op marktplaats ofzo.
Ik kocht altijd nieuw,maar als ik een goede 7009 of 7010 kan scoren via marktplaats voor de fractie van de nieuwprijs dan is dit mij ook prima.
Maar belangrijk is ook naast astmos,dat je ermee kan streamen draadloos en ook via wifi kan koppelen aan me netwerk.
Welke zou ik moeten overwegen?of stiekem voor een 8000 serie?is dat alleen geen overkill voor mijn marantz speakers denk ik dan.
kan jij echt ruim een jaar geduld op brengen om "Emmersive Audio" te gaan gebruiken ?
Om het maximale uit hoogte effecten te halen is het raadzaam om voor 4 speakers te gaan, dan wel Dolby Enabled of Direct stralers ("normale" op de luisterplek gerichte hoogte speakers).
De Dolby plafond kaatsers werken alleen goed bij een vlak plafond, de veel gebruikte harde popcorn plafonds maken het geluid erg diffuus, hou daar rekening mee, en er mogen geen ventilatoren of hanglampen/plafonnieres in de buurt hangen.
Iedere X.1.4 receiver zal voldoen aan je wensen.
Ik begrijp niet wat er met "bouwkwaliteit" bedoelt word......
Je zou ook eens bij Denon kunnen gaan kijken, in mijn ogen stabielere receivers dan Marantz (ze kosten ook wat meer voor vergelijkbare modellen) .
Als je van 5.1.4 uit gaat kan je dit al doen met de X4400H (of 7.1.2), wil je 7.1.4 dan kom je uit op de X6400H zonder hulp van een Stereo amp.
Pakt je de 4400 + stereo amp dan kan je ook 7.1.4 doen, het is maar net wat je wil en wat je ervoor uit wilt geven.
Maar binnen Marantz zijn er ook zat mogelijkheden met gebruikte modellen of de 6012, 7012 en 8012.
Die kunnen allemaal doen wat jij wil, wel of niet met extra amp ondersteuning.
En een receiver uit de hogere serie is geen overkill, het is een groeiend proces de audio hobby
Ik heb ook weer een stevige verandering ondernomen, zal dit hier in Home Theater snel plaatsen........