ARC is en blijft een probleem kindje van de audio wereld, al vanaf het begin !
Werkelijk alles moet goed staan anders geen geluid, en als alles goed staat kan dat zelfs van dag tot dag wisselen.
Dit heb ik zelf ook ondervonden en ben van ellende maar overgestapt op optisch, en vanaf dat moment geen enkel probleem meer.
Ik gebruik TV/AUDIO optisch alleen voor Netflix, de rest is HDMI.
Mijn TV stuurt over optisch wel 5.1 uit, dus dat ligt merk/model gevoelig en dan is er geen verschil met ARC/HDMI.
De TV's doen gemiddeld allemaal Dolby Digital, misschien DD+ maar dan houd het op.
Nu met de komst van OLED tv's met EARC kunnen die ook Atmos en DTSX door sturen, maar dan praten wij wel over 4000+ euro toestellen, en natuurlijk ook weer een dure receiver met EARC.
Of EARC beter functioneert dan ARC heb ik nog niets over gelezen, dus ik zou zeggen optisch en dan werkt het zoals moet
En als je serieus bent wat geluid betreft, zeker geen soundbar, dat is voor het gemiddelde 65+ publiek die mee willen doen met hun Dolby Atmos soundbar,
die onder gehoor hoogte ligt..........
PS. als je geen geluid krijgt met optisch zit er iets verkeerd met je instellingen van receiver/TV, dit moet goed werken.
TV op optisch OUT, receiver op TV/AUDIO bron en in de instellingen aangeven dat dit optisch moet zijn, staat standaard op HDMI, en dan hoor je niets !