Gister nog even bezig geweest om het filter (Visaton HW 3/200 NG) schoon te solderen. zaten nog wat afgeknipte draadjes aan en dikkere stukken soldeer.
Na het cleanen, kreeg ik toch wel de indruk dat dit filter zijn beste tijd heeft gehad, ik ga het nog wel proberen hiermee en zie dan wel wat het oplevert.
Nu ben ik geen echte techneut, maar de meest eenvoudige methode voor mij om dit te verbeteren, is gewoon de onderdelen op het filter nieuw (beter) te kopen en daarmee het filter opnieuw bouwen.
Ik had ook wel zitten denken om via een programma (Boxsim) een nieuw filter te ontwerpen, maar daar ontbreekt mij de kennis, het programma Boxsim en de interesse in/voor.
Het lijkt mij eenvoudig door alle specs van de units in te voeren met de kast inhoud en dan zou er een advies uit moeten komen maar op de ene of andere manier schrikt mij dit toch af.
Blijft voor mij toch de enige optie over om het bestaande filter opnieuw op te bouwen.
Eerst maar eens zien/horen wat de HW 3/200 NG zelf doet en daarna (indien nog nodig) een plan de campagne maken.
Groeten,
Marcel