Hallo forummers,
Dankzij het mooie weer heb ik lekker de tijd gehad om mij te richten op de buitenkant. Ik had voor ogen om die te behandelen met Danish Oil met een voorkeur kleur naar kersen.
Helaas is deze kleur voor Danish Oil niet aanwezig. Wij zijn toen maar eens op bezoek bij de nieuwe vestiging van De Baptist in Arnhem gegaan om ons daar professioneel voor te laten lichten en met suggesties te komen.
Het is dus totaal iets anders geworden, ik had wat rest materiaal meegenomen om daar ter plaatse wat testjes te kunnen doen.
Na wat wensen kenbaar te hebben gemaakt en de juiste adviezen ontvangen te hebben, is het iets geworden wat men ook voor keuken/werkbladen gebruikt en dat is Osmo Topolie in de Acacia kleurstelling.
Zaterdag de eerste laag aangebracht en kan zeggen dat dit lekker werkt. Met een doek breng je het aan en wrijft het goed in. Droogtijd ca. 8 uur.
Zondag geschuurd met een 600 korrel en toen afgewerkt met een tweede laag en ik kan zeggen dat dit super glad is geworden. Ook hier weer minimaal 8 uur laten drogen, dus maandagavond kan ik weer verder met de kast.
In deze laatste foto is al te zien dat de basreflex pijpen er al in zitten. Door precisie freeswerk zitten deze er superstrak in.
Tot zover deze update.
Groeten,
Marcel