Citaat van: thanatos op mei 07, 2017, 12:38:22
Je praat nu over ambiance/sfeer wat verlichting mee brengt. Dat is nog een ander aspect.
Koeien produceren meer melk onder bepaalde licht temperaturen, zo blijven kippen rustiger bij weer een ander licht.
Ik val tegenwoordig bijna in slaap achter mijn macbook sinds ik de avond instellingen veranderd heb en ik vanaf 21:00 een warmer/donkerdere kleurstelling heb en daardoor meer melatonine aanmaak.
Het aandeel placebo in de kabels is best hoog. In de theorie kan die kabel geen verschil maken tenzij hij niet in orde is of niet voldoet aan de gestelde eisen.
Het wel of niet horen van verschillen, met alle respect is dus naar mijn mening een deel van de beleving. En dat laatste vind ik prima. Ik maak met liefde mooie kabels voor mensen. Maar ik vind ze voornamelijk goed en functioneel.
VB nog waarom Marantz nog steeds bij een €3999,- versterker een simpel netsnoer bijlevert, maar wel all the way gaat in het design en elke kleine aanpassing doordenkt. Als een kabel echt substantieel van invloed was in technische zin zat er zeker te weten een ander snoer bij.
Beide van je reacties:
Bedankt hier voor!
In de tijd dat ik mij nog dagelijks met zonnebanken bezig hield werden deze ook gebruikt, in combinatie met andere lichtbronnen, om mensen met depressiviteit te behandelen.
Met name in de donkere winter maanden hebben veel mensen hier last van.
De combinatie van diverse licht temperaturen stimuleert het aanmaken van stoffen die weer zorgen dat een mens zich beter/happier voelt.
Dit zou voor mij de enige verklaring kunnen zijn wat de lamp doet tijdens het luisteren naar muziek, of misschien wel tijdens het lezen van een goed boek.