Ik had een Krell KAV 300i gekregen voor reparatie. Klachten waren niet werkend linker kanaal en dat hij enorm stonk onder spanning.
Bij eerste inspectie is duidelijk zichtbaar dat het een gemodificeerd apparaat betrof. Links en rechts zijn wat oude Sprague's geplaatst en hele lading bypass caps.
De eigenaar wilde graag dit wel zo houden dus daar om heen gewerkt.
Deze Krell blijft deels onder spanning staan en heeft een standby stand. Dit circuit stond helemaal te stinken van de lekkende elco's
Beetje jammer om te zien, wel stevig gemod maar niet de moeite genomen oude elco's te swappen.
Dader in beeld
Zo zien incontinente elco's er uit.. hoe ze ruiken als ze op temp zijn.. mix tussen ammonia en rotte viskraam
Dit is wat elektrolyt aan schade aanricht.. Zie ook C44 - C48 deze had ik al schoongemaakt.
Na wat kunst en vliegwerk, schoonmaken en herstellen van alle aangetaste delen een test rondje met succes!
Stap 2, recap van oude elco's. Buffers/afvlak caps vergroot van 6800uF naar 10.000uF
Na reparatie en recap weer in elkaar.
Finale test! even lekker paar uurtjes laten spelen om stabiliteit te garanderen.
Gelukkig was deze Krell te redden met wat kunstgrepen. Maar het is een goed voorbeeld om toch op tijd een recap te laten uitvoeren om zo schade te voorkomen en bedrijfszekerheid te garanderen.