Hallo allemaal,
eerste post hier maar volg het forum al wel even.
Mijn PM7000 heeft na een verhuis een paar maanden in een vochtige kelder gestaan (met dank aan de wederhelft, ik dacht zelf dat hij hoog en droog stond). Er zat wat roest op maar toen ik hem terug aansloot werkte hij nog zoals vanouds. Helaas maar voor een uur of 2: toen klonk het linkerkanaal plots helemaal verstoord :[
Moeilijk te zeggen of dit iets met het vocht te maken had of met de leeftijd, maar het was best pijnlijk om terug de 2238B te moeten gebruiken.
Na wat meten bleek het probleem zich in de eindtrap te situeren en leken de elcos mogelijk de boosdoener dus heb ik ze praktisch allemaal vervangen. Resultaat: hoofdrelais springt niet meer aan. Probeert wel even maar kan toch niet genoeg stroom trekken precies.
Ik ken wel iets van electronica en heb alle nodige materiaal ter beschikking, maar zo'n uitgebreide analoge schema's zijn gewoon te moeilijk voor mij wegens gebrek aan ervaring dus ik weet eigenlijk niet waar ik nu moet beginnen zoeken.
Vragen:
- aangezien hier wel een paar mensen met ervaring zitten: wat zou het probleem kunnen zijn, en/of tips over waar ik moet meten?
- stel dat ik het alsnog opgeef: richtprijs reparatie?
- als ik het er toch bij zou laten en naar een waardige vervanger op zoek ga: budget max zo'n 1500euro, tweedehands mag maar een gloednieuwe Marantz zie ik wel eerder zitten, mag wat beter zijn dan de PM700. Eventueel met een DAC erin maar heb al een degelijke soundcard dus hoeft niet echt. Speakers zijn Celestion Ditton 66.
Alvast bedankt voor het lezen!