Citaat van: Kamidioblitz op augustus 28, 2017, 21:50:08
Ik was in de veronderstelling dat er meerdere Auro schijven vanuit Sony aan zouden komen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik had ook zoiets begrepen, maar alles wat er uit komt is Atmos en DTSX, op BD en UHD, ook vanuit Sony, en in dat bericht werd er over iets van 10-15 films gesproken, dat is natuurlijk helemaal niets vergeleken met Atmos en DTSX.
Op een forum in de US is een professionele mixer actief die Auro, Atmos en DTSX voor schijfjes voor huiskamer gebruik mixed, en die vind de restrictie die Auro in zijn speaker opstelling heeft (Surround Height, geen Surround Back, geen Rear Height, en geen Up-fire speaker ondersteuning) een van de grootste struikelblokken.
Atmos en DTSX zijn wat speaker opstelling en stuk gemakkelijker, die slikken alles.
En Auro word op dit moment voor in de huiskamer alleen ondersteuning door D&M, en dan ook nog eens een betaalde update !
Rear Height wat thans wel mogelijk is met Auro is eigenlijk niet correct, dit is er door D&M ingebracht om de mix met Atmos en DTSX mogelijk de maken, anders bleef er voor Auro gebruik helemaal niets over, en moesten gebruikers extra Surround Height speakers aanbrengen om dit in Auro mogelijk te maken.
Maar eigenlijk is Rear Height in Auro gebruik niet correct......
Ben benieuwd hoe het verder gaat met Auro in de nabije toekomst voor huiskamer gebruik.