X-fi 2016

Gestart door bas focal marantz, augustus 22, 2016, 19:33:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bas focal marantz

En zijn er hier nog mensen die naar de X-fi 2016 gaan op  24 of 25 september.

http://x-fi-audioshow.nl/

xander32

... misschien, ben er nog niet uit.

bas focal marantz

Ik maak er een gezellig dagje uit van.
En mocht het zonnetje zoals altijd op die x-fi dagen mocht schijnen ga ik lekker op het pleintje iets lekkers eten en drinken in het zonnetje.

Bert5001

Ik ga Zaterdag heb er zin in [emoji106][emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op augustus 22, 2016, 21:47:12
Ik maak er een gezellig dagje uit van.
En mocht het zonnetje zoals altijd op die x-fi dagen mocht schijnen ga ik lekker op het pleintje iets lekkers eten en drinken in het zonnetje.
Veel plezier, Bas. pompom :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Crooijmaster

#6
Ik ben op X-fi 2016 geweest.

Ik heb me verbaasd over het aantal slechte demonstraties.
Het ging mis met opstelling, bronmateriaal, versterking of luidsprekers.

Er waren 3 luidsprekers die ik in andere opstelling en setting nog wel eens had willen beluisteren maar de naam ben ik grotendeels vergeten:
de Aurum xxx (groot en ook wel lelijk). Deze gaven mijn de indruk door hun bron en amp. beperkt te worden.
een systeem van Bryson. Ook lage WAF factor maar klinken overall heel aardig.
devialet speakers, ben de naam vergeten. Maakten goede indruk maar teveel omgevingslawaai (pratende mensen) om goed te kunnen beoordelen.
[edit]
ook goed Grimm audio en een set MEGA grote speakers van EUR 40k ofzo [/edit]

Verder was het matig tot knudde waarvan 1 speaker imo potentie heeft tot 'topper' mits men het laag onder controle krijgen kan, goldenear triton.
Pijnlijk momentje voor de man van Dutch en dutch speakers (ofzo) die naar de ervaring vroeg van hun gesloten actieve klasse D speakers. hoog was een rommeltje en luistermoeheid lag op de loer. Geluid klonk 'samengeknepen'. Laag was ok maar het systeem behoeft nog wat ontwikkeling als je het mij vraagt.

Demonstratie mqa file format van alphaaudioreview bewees eigenlijk niets behalve dan dat de focal sopranos heftig overpriced zijn en MQA op zijn minst overbodig is.

Verder was ik (weer) verbaasd hoe mensen innig zitten te luisteren en knikken bij de ruis en statische tikken van vinyl. Voor een kwaliteits audio demo neem je DSD als bron imo.

Wat echt een opsteker was voor mij was het bedrijf Helios met een lezing over akoestiek en de conquistars van Tingsha audio.
De laatste heb ik bij de ontwerper thuis mogen beluisteren en deze speakers verbluften toen met een waanzinnig goed midden-hoog maar een wat laf laag.
Op Xfi was er van laf laag niets meer terug te horen maar was het midden-hoog wat stijver geworden. Het klankbeeld als geheel was echter een stuk samenhangender.
Tijdens de Xfi demo viel al op dat er andere versterking in de opstelling was opgenomen en dat bleek key tot de verbeterde prestatie in het laag.
Bij de man thuis liep de demo over 2 60W klasse A eindblokken van Grandinote. Die 60 Watters hadden de kracht niet om het laag goed aan te drijven.
Op Xfi namen twee mola mola kaluga (ja echt) klasse D eindblokken de versterking op zich
(400 W/8 ohm
700W/4 ohm
1200W/2 ohm) en deze hebben aan power geen gebrek. Wat een verschil. Zij maakten het laag superstrak met punch, niet gek voor een open speaker.
Bi amped aandrijven met D voor het laag en A voor het mid hoog en je hebt een dijk van een speaker. (mag ook wel voor dat geld)







Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Crooijmaster

ps: die mola mola kaluga eindblokken zijn uitgerust met hypex ncore klasse d modules, de prijs (EUR 12k) voor een setje lijkt me dan ook nogal overdreven.
Aangenomen dat de kaluga's de top van klasse D weergeeft dan is D niet rijp om de toppositie van klasse A in te nemen. op klasse A was het geluid echt makkelijker/luchtiger dan via klasse D.

Ik vrees voor de PM10 waar naar verluid ook die HYPEx modules inzitten. Niet dat dat een slechte versterker zal zijn, maar een prijs van EUR 8k rechtvaardigen kan imo niet als je met mid/hoog een stap terug doet ten opzichte van klasse A.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Zep

Dank voor je verslag, Crooijmaster, interessant om te lezen  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123424.msg2970077#msg2970077


Citaat van: Crooijmaster op september 27, 2016, 20:05:24
Ik ben op X-fi 2016 geweest.

Ik heb me verbaasd over het aantal slechte demonstraties.
Het ging mis met opstelling, bronmateriaal, versterking of luidsprekers.

Er waren 3 luidsprekers die ik in andere opstelling en setting nog wel eens had willen beluisteren maar de naam ben ik grotendeels vergeten:
de Aurum xxx (groot en ook wel lelijk). Deze gaven mijn de indruk door hun bron en amp. beperkt te worden.
een systeem van Bryson. Ook lage WAF factor maar klinken overall heel aardig.
devialet speakers, ben de naam vergeten. Maakten goede indruk maar teveel omgevingslawaai (pratende mensen) om goed te kunnen beoordelen.
[edit]
ook goed Grimm audio en een set MEGA grote speakers van EUR 40k ofzo [/edit]

Verder was het matig tot knudde waarvan 1 speaker imo potentie heeft tot 'topper' mits men het laag onder controle krijgen kan, goldenear triton.
Pijnlijk momentje voor de man van Dutch en dutch speakers (ofzo) die naar de ervaring vroeg van hun gesloten actieve klasse D speakers. hoog was een rommeltje en luistermoeheid lag op de loer. Geluid klonk 'samengeknepen'. Laag was ok maar het systeem behoeft nog wat ontwikkeling als je het mij vraagt.

Demonstratie mqa file format van alphaaudioreview bewees eigenlijk niets behalve dan dat de focal sopranos heftig overpriced zijn en MQA op zijn minst overbodig is.

Verder was ik (weer) verbaasd hoe mensen innig zitten te luisteren en knikken bij de ruis en statische tikken van vinyl. Voor een kwaliteits audio demo neem je DSD als bron imo.

Wat echt een opsteker was voor mij was het bedrijf Helios met een lezing over akoestiek en de conquistars van Tingsha audio.
De laatste heb ik bij de ontwerper thuis mogen beluisteren en deze speakers verbluften toen met een waanzinnig goed midden-hoog maar een wat laf laag.
Op Xfi was er van laf laag niets meer terug te horen maar was het midden-hoog wat stijver geworden. Het klankbeeld als geheel was echter een stuk samenhangender.
Tijdens de Xfi demo viel al op dat er andere versterking in de opstelling was opgenomen en dat bleek key tot de verbeterde prestatie in het laag.
Bij de man thuis liep de demo over 2 60W klasse A eindblokken van Grandinote. Die 60 Watters hadden de kracht niet om het laag goed aan te drijven.
Op Xfi namen twee mola mola kaluga (ja echt) klasse D eindblokken de versterking op zich
(400 W/8 ohm
700W/4 ohm
1200W/2 ohm) en deze hebben aan power geen gebrek. Wat een verschil. Zij maakten het laag superstrak met punch, niet gek voor een open speaker.
Bi amped aandrijven met D voor het laag en A voor het mid hoog en je hebt een dijk van een speaker. (mag ook wel voor dat geld)

Crooijmaster

#10
@xander32 is een herkenbaar stuk.
Zij speelden van een usb stick over een marantz receiver als dac en (denk ik) voorversterker en een type onbekend eindversterker. Een mooie advance accoustic eind-amp. stond er ongebruikt bij.

De muziek miste kleur (DAC/bronmateriaal?) en dynamiek /punch (amp.?) maar was rijk aan detail en hoog-mid-laag waren goed in balans.

Nog even opgezocht die beluisterde speakers waren  Aurum Titans [edit] of uit die serie, vgl mij zat de ribbon tweeter in het midden en niet bovenin. sorry voor de verwarring [/edit]. Echte grote jongens die op het oog wel een stevige amp. lusten.
De Titans (en anderen) verdienen een betere demo , ik denk dat ze een stuk beter uit de verf zullen komen.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

xander32

#11
Snappen doe ik Vik niet, dat dit hem overkomen is; sta je voor het eerst op zo'n beurs, je weet dat het er druk is, je weet dat er allemaal liefhebbers en critici lopen, je kent het concept (je krijgt een kamer toegewezen met vaak ongunstige akoestiek) en dan overvallen worden door hetgeen er bij komt kijken door een ontoereikende voorbereiding ... je gaat dan toch alles in het werk zetten om daar zo goed mogelijk voor het licht te komen. Kom op nou zeg; onvoldoende tijd voor opstelling, akoestische aanpassingen en finetuning van de set, dat onderschat hebben. Als leverancier weet je toch dat alles staat of valt met juist die componenten ...

Wat pleit voor Vik is dat hij daar zo eerlijk over is  :yes:. En je gunt het hem niet zoals het gelopen is; omdat het een reuze aardige vent betreft, ook erg klantvriendelijkheid.

Crooijmaster

Positief opvallend was dat er toch in een aantal kamers diffusors en iets wat op bass-traps leek te zien waren.
De akoestiek van een ruimte beïnvloeden is lastig en (nog?) geen algemene kennis maar de bron en versterker heb je toch zelf voor het uitkiezen als speakerboer.

Omgekeerd heb je als (marantz)hardware demo je speakers voor het uitkiezen Vorig jaar op iEar audioshow had marantz de (in mijn oren) zwakke b&w cm 9 of 10's, waar KI zelf voor wel heel sterke b&w Diamonds koos. Raar.

Overigens niets negatiefs over de vriendelijkheid, die vond ik overal dik in orde.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

Zep

Was het trouwens weer zo druk dit jaar?
Hield me echt tegen deze keer  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Bert5001

Was wel lekker druk Jürgen drukker als voorgaande jaren maar goed te doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk