Ervaringen met de SA-14S1

Gestart door Onomatopee, juli 18, 2016, 14:14:48

Vorige topic - Volgende topic

xander32

... kunnen daarentegen
de heren sceptici aantonen dat het inspelen van apparatuur onzin is en in geen geval zal leiden tot het ervaren van geluidsverbetering?

Zep

Citaat van: xander32 op juli 24, 2016, 08:43:43
... kunnen daarentegen
de heren sceptici aantonen dat het inspelen van apparatuur onzin is en in geen geval zal leiden tot het ervaren van geluidsverbetering?

Ho ho Xander, ik ben niet sceptisch maar realistisch ;-)

Kan jij mij aantonen dat de maan bestaat?
Kan jij mij aantonen dat links daadwerkelijk links is en niet rechts?
Of een gelovige aantonen dat God niet bestaat?

Komen we uit bij Descartes en vermaken we iets technisch tot iets filosofisch.
Iets objectiefs in subjectiefs...

Haal ik er lekker Ockhams scheermes bij  :-P

Gelukkig hebben we ook de logica en natuurkundige wetten.....anders hadden we sowieso geen elektronica.

Maar nogmaals, ik laat me graag overtuigen door een goed onderbouwde uitleg hoe de elektronica in een cd speler na een bepaalde duur van spelen beter gaat klinken. Vooralsnog geloof ik in de onbetrouwbaarheid van het menselijke geheugen  :-D

Het is trouwens wel enigszins te berekenen wanneer een cd speler is uitgespeeld, TurboMarco ;-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citeer
Het is trouwens wel enigszins te berekenen wanneer een cd speler is uitgespeeld, TurboMarco ;-)

Hoe dan ?

Mijn Marantz CD 75 is nog steeds niet uitgespeeld  hello
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Onomatopee op juli 23, 2016, 16:50:29
Ahh.. ik zie hier een mogelijkheid voor een poll (uit te voeren in een separaat topic)

Ik speel altijd in:

• solid state versterker
  • buizenversterker
  • (vervangende) buizen
  • CD speler
  • network streamer
  • interlinks
  • speaker kabel
  • speakers
  • koptelefoon
  • bergschoenen
  • wisselspeler(s)
  • het verkeerde team

Ben ik iets vergeten?

Nieuw element van een platenspeler.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Citaat van: TurboMarco op juli 24, 2016, 11:21:46
Hoe dan ?
Mijn Marantz CD 75 is nog steeds niet uitgespeeld  hello

Haha, nou daarom zei ik al "enigszins".....dat is de marge die ze hanteren bij het berekenen van de verwachte levensduur.
En ja, ik geloof zeer zeker in kwaliteit en een langere levensduur....dat dan weer wel.  :wink:
Soms heb je ook gewoon (afhankelijk van vele variabelen) geluk....of pech  :-P

Maar als jouw CD75 van 5 hoog naar beneden valt dan is de levensduur in seconden uit te rekenen en is hij zeker uitgespeeld.  :yes:

TurboMarco

:-D

CiteerMaar als jouw CD75 van 5 hoog naar beneden valt dan is de levensduur in seconden uit te rekenen en is hij zeker uitgespeeld.  :yes:

Laat ik dat maar niet doen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zep

Citaat van: TurboMarco op juli 24, 2016, 11:54:52
:-D

Laat ik dat maar niet doen .

Lol nee, dan zit je weer met de wet van oorzaak en gevolg (geloof ik ook in)....of er moet net iemand beneden lopen waar je een hekel aan hebt  :wink:

Maar goed, we moeten niet proberen om de audio wereld te seculariseren.....ben je voor je het weet Mr. Killjoy  :|

Onomatopee

Even wat orde in mijn hoofd:
Het nut van inspelen van apparatuur 1) heeft niets te maken met de apparatuur, maar met de luisteraar.

De luisteraar zit in één van de drie groepen:

• Gelovers: Inspelen is nuttig, want hoorbaar
  • Heidenen: Inspelen is niet nuttig, want niet aantoonbaar
  • Agnosten: Inspelen kan nuttig zijn, maar is niet aan te tonen.

Niet lang nadat een luisteraar een opmerking maakt over 'inspelen' (en blijkbaar 'gelover' is) zal een heiden reageren.
Heidenen zullen proberen gelovers van hun geloof te halen (vice versa).
Het valt op dat in het begin van zo'n wellus/nietus discussies de posts wat langer zijn, maar vaak uitmonden in éénregelige posts: "Wellus" respectievelijk "Niet dus".

Die discussie is niet nuttig.

Sorry, sorry, sorry dat ik een slangenkuil heb geopend.

1) En hier http://hifi-advice.com/reviews-Accessories.html vind je dan wat hebbedingetjes waarvoor 'inspelen' wel/niet/mogelijk
    nuttig is. Die hebbedingetjes zijn duur, maar leveren dan ook een significate verbetering.
Marantz SACD Player SA-14S1 LE | Marantz NA7004 | RUconnected interlinks | PrimaLuna ProLogue Three voorversterker | PiedPiper actieve boxen

TurboMarco

Waarom ga je niet gewoon een lekker stukje muziek opzetten ?

5.1.4

Philips 75PUS8303

Onomatopee

Ik luister nu naar: Marvin Gaye, 'What's going on' Mofi SACD.
En jij?
Marantz SACD Player SA-14S1 LE | Marantz NA7004 | RUconnected interlinks | PrimaLuna ProLogue Three voorversterker | PiedPiper actieve boxen

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Onomatopee op juli 24, 2016, 13:30:56
En jij?
Nice. Kijk uit dadelijk krijg je ook nog de discussie, waarom je SACD beluistert en niet gewoon streamt.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

Citaat van: Onomatopee op juli 24, 2016, 12:54:39
Even wat orde in mijn hoofd:

Vooral rustig blijven.....nat doekje op je voorhoofd ;-)

Het nut van inspelen van apparatuur 1) heeft niets te maken met de apparatuur, maar met de luisteraar.

Volgens mijn bescheiden mening wel, hoewel luidsprekers volgens mij wel iets kunnen "inspelen".

De luisteraar zit in één van de drie groepen:

• Gelovers: Inspelen is nuttig, want hoorbaar
  • Heidenen: Inspelen is niet nuttig, want niet aantoonbaar
  • Agnosten: Inspelen kan nuttig zijn, maar is niet aan te tonen.

Haha, dat seculariseren deed het hem  :wink:
Ik zou wel heidenen vervangen voor atheïsten...zo noemen ze dat tegenwoordig  :-D

Niet lang nadat een luisteraar een opmerking maakt over 'inspelen' (en blijkbaar 'gelover' is) zal een heiden reageren.
Heidenen zullen proberen gelovers van hun geloof te halen (vice versa).
Het valt op dat in het begin van zo'n wellus/nietus discussies de posts wat langer zijn, maar vaak uitmonden in éénregelige posts: "Wellus" respectievelijk "Niet dus".

Ik wacht anders nog steeds op de onderbouwing....welles of nietes?  :wink:

Die discussie is niet nuttig.

Een forum zonder gezonde discussie is saai....en wat nuttig blijkt is weer relatief. Een gelovige die niet van zijn geloof wil worden afgepraat zal het snel niet "nuttig" vinden  :-)

Sorry, sorry, sorry dat ik een slangenkuil heb geopend.

Ja schuldgevoel is inherent aan de gelovige.....hij zijt u vergeven, amen  clown1

[/list]

AkTeVox

Citaat van: Onomatopee op juli 24, 2016, 13:30:56
En jij?

Ik luister naar Marvin Gaye on Mp3 8kbs. Ik hoor geen verschil met de SACD versie.
NA11 & SA11 buiten kieperen en overstappen naar een mp3 spelertje/mobieltje van 50 euro of ligt het aan de kabel van mijn HD800.  violent1 violent1 violent1 violent1 

Vinyl_Fuchs

Citaat van: AkTeVox op juli 24, 2016, 14:13:03
Ik luister naar Marvin Gaye on Mp3 8kbs. Ik hoor geen verschil met de SACD versie.
NA11 & SA11 buiten kieperen en overstappen naar een mp3 spelertje/mobieltje van 50 euro of ligt het aan de kabel van mijn HD800.  violent1 violent1 violent1 violent1
Wel even wachten, dan kom ik ze opvangen.
Main set up: