Ervaringen met de SA-14S1

Gestart door Onomatopee, juli 18, 2016, 14:14:48

Vorige topic - Volgende topic

Onomatopee

Hallo Zep en pameijer,

hier
http://www.audiophilia.com/reviews/2016/5/24/the-marantz-sa-14s1-sacd-player
staat een uitgebreide review van de SA-14S1. De auteur (Roy Harris) beveelt het volgende aan:

Citeer
I strongly recommend that potential purchasers provide 200 hours of a musical to the player before assessing its merits.

Dus: 'hoe kan een cd speler "inspelen" '
Simpel: zet een CD (het liefst met veel dynamiek) op de repeat, en laat de speler een dag of wat draaien.
Om de lieve vrede: luidsprekers mogen uit.

@pameijer: 'hoe weet je nu of het aan de CD-speler ligt, of de versterker of de speakers'.
Wel: het enige dat veranderd is is de CD-speler. Dus als het geluidsbeeld (weergegeven door dezelfde versterker, interlinks, boxen) verandert: dan moet het aan de CD-speler liggen.

Overigens: ik had vanmorgen dezelfde ervaring als vorig jaar. Toen heb ik mijn New Old Stock Mullard buisjes (uit de '70e jaren) vervangen door nieuwe Psvane buizen. Dat is een Chinees merk, dat machines uit de jaren '60 gebruikt. Deze buizen moeten (net als andere buizen) ingespeeld worden.
Maar de nieuwe Psvane buisje boden (nog niet ingespeeld) zo'n transparantie en stevige bas dat het alleen nog maar beter kon. En, inderdaad, werd de klank langzaamaan veel beter.

Ik merk nu al, na 7 uur spelen, verbetering in Blood, Sweat & Tears.
Die SA-14S1 komt er wel!
Marantz SACD Player SA-14S1 LE | Marantz NA7004 | RUconnected interlinks | PrimaLuna ProLogue Three voorversterker | PiedPiper actieve boxen

TurboMarco

Na hoeveel uur is die speler dan uitgespeeld ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zep

Citaat van: Onomatopee op juli 22, 2016, 17:04:45
Hallo Zep en pameijer,

hier
http://www.audiophilia.com/reviews/2016/5/24/the-marantz-sa-14s1-sacd-player
staat een uitgebreide review van de SA-14S1. De auteur (Roy Harris) beveelt het....

Oww Roy Harris (? ) beveelt het......dan zal het vast wel waar zijn  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Zep op juli 22, 2016, 21:33:27
Oww Roy Harris (? ) beveelt het......dan zal het vast wel waar zijn  :-P
Hij is anders wel een kabelboer die voor hoofdprijzen kabels met gebakken lucht weet te verkopen .
Dat maakt vast indruk op audiofielen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Zep

Citaat van: TurboMarco op juli 22, 2016, 21:36:51
Hij is anders wel een kabelboer die voor hoofdprijzen kabels met gebakken lucht weet te verkopen .
Dat maakt vast indruk op audiofielen .

:schater:

Marantzer

Citaat van: Onomatopee op juli 22, 2016, 17:04:45
Hallo Zep en pameijer,
...
Onomatopee, laat je niet gek maken.
Het is beter voor iemands geldbuidel om niet teveel verschillen te horen  :evil:
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

TurboMarco

Ja laat je niet gek maken  :-D

:schater:

5.1.4

Philips 75PUS8303

Onomatopee

Hallo Zep en TurboMarco,

vanochtend, zo na een etmaal 'inspelen' heb ik goed naar de SA-14S1 geluisterd.
Tot mijn verbijstering hoorde ik beheerste muzikaliteit: breedte, diepte, coherentie en rust. Na ca. 25h inspelen! Niks geen 300 uur, zoals Roy Harris heeft voorgespiegeld!

Jullie hadden hem al in de gaten: die charlatan, slangenolie verkoper! Ik zie niet direct wat het voordeel van 'onze' Roy is, qua kabelboer dan, maar een geheime deal met de elektraboeren sluit ik niet uit. Niet te vertrouwen, die gasten.

Over vertrouwen: dat heb ik dus niet meer in raunchy Roy, noch in Marantz.
Ik heb de SACD-speler afgekoppeld, en weer ingepakt. Hij gaat maandag terug. Ik ben er klaar mee.
Ik heb een kekke Philips DAB+ wekkerradio (stereo!) gezien... dat is goed genoeg, en veeel goedkoper.

En omdat de Marantz NA-11S1 net zo'n opgeblazen apparaat is als de SA-14S1, roep ik hierbij alle eigenaren van de NA-11S1 die terug te sturen naar de leverancier, of te doneren aan de kringloopwinkel.

Less is more.
Marantz SACD Player SA-14S1 LE | Marantz NA7004 | RUconnected interlinks | PrimaLuna ProLogue Three voorversterker | PiedPiper actieve boxen

Paul

Leuk lees verdrijf dit draadje maar wellicht kan de ts vertellen wat er aan een cd speler ingespeeld moet worden ?   :-o  :roll: 
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Onomatopee

Ahh.. ik zie hier een mogelijkheid voor een poll (uit te voeren in een separaat topic)

Ik speel altijd in:

• solid state versterker
  • buizenversterker
  • (vervangende) buizen
  • CD speler
  • network streamer
  • interlinks
  • speaker kabel
  • speakers
  • koptelefoon
  • bergschoenen
  • wisselspeler(s)
  • het verkeerde team

Ben ik iets vergeten?

Zep

Citaat van: Onomatopee op juli 23, 2016, 15:16:20
Hallo Zep en TurboMarco,

vanochtend, zo na een etmaal 'inspelen' heb ik goed naar de SA-14S1 geluisterd.
Tot mijn verbijstering hoorde ik beheerste muzikaliteit: breedte, diepte, coherentie en rust. Na ca. 25h inspelen! Niks geen 300 uur, zoals Roy Harris heeft voorgespiegeld!

Jullie hadden hem al in de gaten: die charlatan, slangenolie verkoper! Ik zie niet direct wat het voordeel van 'onze' Roy is, qua kabelboer dan, maar een geheime deal met de elektraboeren sluit ik niet uit. Niet te vertrouwen, die gasten.

Over vertrouwen: dat heb ik dus niet meer in raunchy Roy, noch in Marantz.
Ik heb de SACD-speler afgekoppeld, en weer ingepakt. Hij gaat maandag terug. Ik ben er klaar mee.
Ik heb een kekke Philips DAB+ wekkerradio (stereo!) gezien... dat is goed genoeg, en veeel goedkoper.

En omdat de Marantz NA-11S1 net zo'n opgeblazen apparaat is als de SA-14S1, roep ik hierbij alle eigenaren van de NA-11S1 die terug te sturen naar de leverancier, of te doneren aan de kringloopwinkel.

Less is more.

Beste Onomatopee, als jij wil geloven in het inspelen van een cd speler dan moet je het vooral niet laten...ik weet zeker dat je uiteindelijk ook idd verschil gaat "horen"  :wink:
Ik zou het wel waarderen wanneer jij het technische aspect van het "inspelen" zou kunnen uitleggen....hoe werkt dat dan?
Wie weet laat ik me wel overtuigen?  :yes:

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ja maar hoe zit het dan met uitspelen ?

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Citaat van: Onomatopee op juli 23, 2016, 16:50:29
Ahh.. ik zie hier een mogelijkheid voor een poll (uit te voeren in een separaat topic)

Ik speel altijd in:

• solid state versterker
  • buizenversterker
  • (vervangende) buizen
  • CD speler
  • network streamer
  • interlinks
  • speaker kabel
  • speakers
  • koptelefoon
  • bergschoenen
  • wisselspeler(s)
  • het verkeerde team

Ben ik iets vergeten?
Yep  :yes:

De zoekfunctie van dit forum  :-)

5.1.4

Philips 75PUS8303