Het aansluiten en het in het netwerk plaatsen van de NAS was plug and play, echter het inrichten van die NAS vroeg wat meer hoofdbrekens. In mijn geval (Synology nas) hielp enerzijds DSM mij op weg, maar geeft door de vele menu's, welke uitmonden in legio submenu's met allen tal van instelmogelijkheden, ook weer een boel onduidelijkheden. Het installeren en updaten van MinimServer en het daarvoor benodigde Java verliep soepel.
Uiteindelijk, met de hulp van forumleden hier, hulde
, draait het ding nu als een zonnetje.
Na wat opstart problemen de eerste dagen, lijken de "verbeterpunten" te zijn opgelost. Waarschijnlijk na het/dankzij het opnieuw opstarten van de NAS en de rescan door MinimServer (?).
Alles werkt nu weer als voorheen, met dien verstande dat alles nu sneller en soepeler draait. Voorheen zat er een behoorlijke vertragingstijd in het uitvoeren van een commando vanaf de IPad, deze is nu nihil. Top
. Daarnaast staat nu niet meer de laptop in de huiskamer continu te blazen tijdens het streamen, de (overigens stille) NAS heeft een geluidsarm plekje gekregen in de meterkast.
Overall kan ik nu zeggen dat het in gebruik nemen van de NAS,
het gebruiksgemak v.h. streamen aanzienlijk heeft verbeterd
.
Citaat van: xander32 op juni 20, 2016, 06:42:55
Dit draadje is bedoelt voor alles over een NAS.
- Waarop te letten bij aankoop, welke zijn de aandachtspunten, welke zijn de verschillen, welke hd moet je hebben en waarom?
- En wat komt er op jou af na aankoop: het aansluiten en het inrichten van een NAS: waarop te letten, welke zijn de aandachtspunten, welke server te installeren en hoe doe je dat?
- En voorts alle andere Tips & tricks welke dit onderwerp raken.