Citaat van: Zep op april 23, 2016, 16:01:05
Je bent tenminste wel eerlijk, want een stuk identiteit ontlenen aan jouw "speciale" smaak speelt een heel belangrijke rol in het audio gebeuren. Ik denk meer dan een zoveelste verbetering van de geluidskwaliteit, die zit vooral tussen de oren. Tevens is het ook een stukje status, mijn pik is groter dan die van jou....laten we eerlijk zijn, zit in de genen van mannen ook al zijn we zogenaamd geciviliseerd
Ik kan mij perfect vinden in de het antwoord van Marcel op mijn vraag, en in de reactie van Zep daarop.
Ik was ervan overtuigd dat mijn nieuwe versterker een PM11 zou worden, tot er een tweedehandse Accuphase A-45 passeerde. Ik ben eerst gevallen voor zijn looks en bouw, en zijn exclusiviteit, maar daarna absoluut voor zijn controle van de LS. Ik kan de beleving, de kick zo je wil, van het moment dat ik voor het eerst luisterde met de A-45 nog steeds gemakkelijk oproepen in mijn geest.
Liefde maakt
blind doof?
Daarvoor had ik o.a. ook een luxman L503 of L505 beluisterd, maar dat was eerder teleurstellend vond ik. Relatief teleurstellend wel te verstaan. Er is toen ook een een tweedehandse MBL de revue gepasseerd: klonk fantastisch, maar ik vond hem met dat zwart en goud spuuglelijk, gewoon niet om aan te zien. Het zou mij letterlijk pijn gedaan hebben om daar centen aan te geven.