Accuphase vs Marantz

Gestart door erwinc, april 22, 2016, 08:06:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Zal ik er dan maar een schepje bovenop doen.........?  :-D

Zep

Citaat van: Rob46 op april 25, 2016, 20:09:32
Zal ik er dan maar een schepje bovenop doen.........?  :-D

Niet "dreigen" Rob46......gewoon doen  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

#17
 :-P ik heb veel (luisterplezier) van mijn huidige set. Ongetwijfeld zal een PM11S3 het ook heel goed doen op de ELAC luidsprekers. Ik heb wel vaker vernomen dat dat ook een goed huwelijk kan zijn. Het is en blijft een persoonlijke smaak, zoals Marcel al geschreven heeft. De DAC 40 is ook prima, en handig dat je die zo achter er in kan schuiven  :roll:

Volgens mij heeft de E470 voldoende vermogen, ik kan hard draaien zonder vervorming of schelheid te horen. Ik heb bytheway de filter van de ELAC's weer in de originele stand geplugd...

En voor wat betreft de VU meters, ik betrap mij er op dat deze 98% van de luistertijd uitgeschakeld zijn......want dan heb je namelijk een nog betere kwaliteit......  HLP

TurboMarco

Citaat van: Rob46 op april 25, 2016, 20:24:23

En voor wat betreft de VU meters, ik betrap mij er op dat deze 98% van de luistertijd uitgeschakeld zijn......want dan heb je namelijk een nog betere kwaliteit......  HLP
:-D Draai het eens om ,wanneer je de VU meters gebruikt heb je een mindere kwaliteit  :wink:

Dat geloof je toch zeker niet ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

BrunoD

Citaat van: Zep op april 23, 2016, 16:01:05
Je bent tenminste wel eerlijk, want een stuk identiteit ontlenen aan jouw "speciale" smaak speelt een heel belangrijke rol in het audio gebeuren. Ik denk meer dan een zoveelste verbetering van de geluidskwaliteit, die zit vooral tussen de oren. Tevens is het ook een stukje status, mijn pik is groter dan die van jou....laten we eerlijk zijn, zit in de genen van mannen ook al zijn we zogenaamd geciviliseerd  :wink:

Ik kan mij perfect vinden in de het antwoord van Marcel op mijn vraag, en in de reactie van Zep daarop.

Ik was ervan overtuigd dat mijn nieuwe versterker een PM11 zou worden, tot er een tweedehandse Accuphase A-45 passeerde. Ik ben eerst gevallen voor zijn looks en bouw, en zijn exclusiviteit, maar daarna absoluut voor zijn controle van de LS. Ik kan de beleving, de kick zo je wil, van het moment dat ik voor het eerst luisterde met de A-45 nog steeds gemakkelijk oproepen in mijn geest.
:-D Liefde maakt blind doof?

Daarvoor had ik o.a. ook een luxman L503 of L505 beluisterd, maar dat was eerder teleurstellend vond ik. Relatief teleurstellend wel te verstaan. Er is toen ook een een tweedehandse MBL de revue gepasseerd: klonk fantastisch, maar ik vond hem met dat zwart en goud spuuglelijk, gewoon niet om aan te zien. Het zou mij letterlijk pijn gedaan hebben om daar centen aan te geven.

joep

Citaat van: TurboMarco op april 25, 2016, 22:10:40
:-D Draai het eens om ,wanneer je de VU meters gebruikt heb je een mindere kwaliteit  :wink:

Dat geloof je toch zeker niet ?

Blijkt toch zo te zijn hoe minimaal ook. Reden om in de Accuphase E600 digitale VU meters te zetten.

Citaat van: BrunoD op april 25, 2016, 22:25:30

Ik was ervan overtuigd dat mijn nieuwe versterker een PM11 zou worden, tot er een tweedehandse Accuphase A-45 passeerde. Ik ben eerst gevallen voor zijn looks en bouw, en zijn exclusiviteit, maar daarna absoluut voor zijn controle van de LS. Ik kan de beleving, de kick zo je wil, van het moment dat ik voor het eerst luisterde met de A-45 nog steeds gemakkelijk oproepen in mijn geest.
:-D Liefde maakt blind doof?

De Accuphase A-45 is weer van een andere grootheid dan de PM-11.
De ene is een eindversterker die zo'n 3 maal de prijs is van de PM-11.
Ook geen eerlijk vergelijk zou ik zo zeggen.

BrunoD

Citaat van: joep op april 25, 2016, 22:37:36
De Accuphase A-45 is weer van een andere grootheid dan de PM-11.
De ene is een eindversterker die zo'n 3 maal de prijs is van de PM-11.
Ook geen eerlijk vergelijk zou ik zo zeggen.

In Europa was list price voor A-45 net iets meer dan dubbel van PM11.
In Japan koste A-45 ongeveer 33% meer dan PM11.
Dat brengt ze al wat dichter bij elkaar qua prijs.

Rob46

Uhhh mannen, dat met die VU meters was een grapke hoor. Maar het is waar dat deze vaak uitstaan, maar dan omwille de rust. En soms staan ze aan, vaak met een beetje volume, dan komen de jongens aardig in beweging. En dat heeft dan ook wel iets.... :yes: :-D Een zeer goede klank en een leuke gadget; omdat het kan  :wink:

lo

Staan meestal uit.... omdat het kan....  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Matt

Die vond ik vroeger het leukste  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

#25
Citaat van: lo op april 26, 2016, 18:41:25
Staan meestal uit.... omdat het kan....  :-D

Rare jongens....die Accuphase gasten, een slag apart   :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*


xander32

... al die loze euris voor een paar metertjes welke vervolgens worden uitgeschakeld ...


8-)


quote author=Zep link=topic=14178.msg269459#msg269459 date=1461690262]
Rare jongens....die Accuphase gasten, een slag apart   :-D
[/quote]

Rob46

Citaat van: xander32 op april 26, 2016, 19:54:20
... al die loze euris voor een paar metertjes welke vervolgens worden uitgeschakeld ...

Soms of meestal is niet altijd........wappers zijn wel leuk hoor...... :-D


8-)


quote author=Zep link=topic=14178.msg269459#msg269459 date=1461690262]
Rare jongens....die Accuphase gasten, een slag apart   :-D

lo

Citaat van: xander32 op april 26, 2016, 19:54:20
... al die loze euris voor een paar metertjes welke vervolgens worden uitgeschakeld ...


8-)


quote author=Zep link=topic=14178.msg269459#msg269459 date=1461690262]
Rare jongens....die Accuphase gasten, een slag apart   :-D

:yes: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.