Accuphase vs Marantz

Gestart door erwinc, april 22, 2016, 08:06:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

erwinc

In mijn zoektocht naar een nieuwe versterker kwam recent terug het merk Accuphase voorbij.
Jammer genoeg heb ik maar heel beperkte ervaring met dit merk, maar het heeft mij altijd al sterk aangesproken.

Wat ik mij dus afvroeg is hoe bijvoorbeeld een Accuphase E-250 of E-260 vergelijkt met een Marantz PM-11S3? De PM-11S3 staat momenteel op de eerste plaats in mijn zoektocht. :wink:

hchifi.nl

#1
De Marantz moet je meer vergelijken met de E-360 of E-370 in mijn beleving
De 200 serie van Accuphase is echt hun instap (wat de prijs niet doet vermoeden)
En ik vind ze controle missen door een onder bemeten voeding bij wat harder draaien en lastigere luidsprekers
kan ik geluid wat scheller worden.

ook goed te zien in de specs  90rms op 8ohm en maar 115rms op 4ohm
(de Marantz verdubbelt en heeft in het echt nog veel meer vermogen dan word opgegeven)


Marantz is relatief veel bang for the buck (zelfs als je naar de adviesprijs kijkt)
Ook de algehele kast afwerking en aansluitingen zijn van mooiere kwaliteit.

Enige wat ik top vind aan accuphase is de analoge VU metertjes  HB
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

erwinc

Citaat van: hchifi.nl op april 22, 2016, 12:12:06

ook goed te zien in de specs  90rms op 8ohm en maar 115rms op 4ohm


Dat vond ik inderdaad ook raar en deed mij vermoeden dat de voeding van de E-250/E-260 niet echt optimaal is.

xander32

Heerlijk topic dit, wordt ik blij van :yes:.

TurboMarco

Ik heb in het verleden een Marantz boven een Accuphase verkozen ,beide waren het prachtige versterkers ,maar de Marantz had meer aansluitmogelijkheden + een dac .....en niet te vergeten een zeer fraaie afstandbediening .
Het type nr van de Accuphase weet ik niet meer ,die van de Marantz natuurlijk weer wel  :-)

PM95
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op april 22, 2016, 22:50:59
Heerlijk topic dit, wordt ik blij van :yes:.

Nou is het niet zo dat ik iets tegen accuphase heb, heb zelfs serieus lange tijd naar een E-600 gekeken
maar ben uiteindelijk voor de Luxman L-590AX mark 2 gegaan.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

joep

#6
Citaat van: xander32 op april 22, 2016, 22:50:59
Heerlijk topic dit, wordt ik blij van :yes:.

Ik ook, iedereen een mening uit de boekjes maar praktijk ho maar.
En maar gooien met technische termen alsof het geluid dat eruit komt er niet meer toe doet.

Citaat van: hchifi.nl op april 23, 2016, 11:07:07
Nou is het niet zo dat ik iets tegen accuphase heb, heb zelfs serieus lange tijd naar een E-600 gekeken
maar ben uiteindelijk voor de Luxman L-590AX mark 2 gegaan.

Vergissen is menselijk hc. En hoeveel rms had je dan gehad als je voor de E600 was gegaan.
En toch serieus overwogen?
Maar ik begrijp ook wel dat Paul niet de makkelijkste persoon is die er in Nederland op audio gebied rondloopt.

BrunoD

Citaat van: hchifi.nl op april 23, 2016, 11:07:07
maar ben uiteindelijk voor de Luxman L-590AX mark 2 gegaan.

Marcel: Waarom heb je uiteindelijk de Luxman gekozen boven de Accuphase en ik veronderstel boven Marantz?

hchifi.nl

Citaat van: joep op april 23, 2016, 12:56:20
Ik ook, iedereen een mening uit de boekjes maar praktijk ho maar.
En maar gooien met technische termen alsof het geluid dat eruit komt er niet meer toe doet.

Vergissen is menselijk hc. En hoeveel rms had je dan gehad als je voor de E600 was gegaan.
En toch serieus overwogen?
Maar ik begrijp ook wel dat Paul niet de makkelijkste persoon is die er in Nederland op audio gebied rondloopt.

30 watt RMS, precies hetzelfde als wat Luxman ook pretendeert te leveren  :-D (in werkelijkheid veel hoger)

Nu zegt vermogen weinig, maar als het verschil in vermogen bij halvering van de weerstand zo klein is (als bij de E-260) dan zegt dat wel iets over de voeding.
Overigens heb ik dit apparaat beluisterd.... heel vroeger heb ik de voorganger gehad (E207) en later nog een de E210... beide miste echt controle en gingen ''knijpen'' wanneer ze het wat lastiger kregen.

het zijn prima versterkers met een aangename klank wanneer je niet teveel van ze vraagt maar ik vind ze wel overpriced als je kijkt naar wat de ''instap'' versterker van hun presteert voor 5000 Euro..

de grotere jongens van Accuphase gaat bovenstaande verhaal niet op, dat blijven gewoon mooie machines.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

hchifi.nl

Citaat van: BrunoD op april 23, 2016, 13:06:22
Marcel: Waarom heb je uiteindelijk de Luxman gekozen boven de Accuphase en ik veronderstel boven Marantz?

waarom geen Marantz voor mij :

Als je een product heel vaak in je hand hebt en veelvuldig verkoop verliest het een beetje zn charme.
Daarmee zeg ik dus niet dat hij niet goed presteert maar hifi is ook emotie / gevoel en omdat ik zoveel
met Marantz werk is het speciale er een beetje af.. soort van gewenning. (zoals je dat ook met auto's hebt)

Daarnaast is Luxman ook gewoon een oude liefde van me, vind het fantastische apparatuur en de top series
presteren toch wel net een tandje beter als wat marantz op dit moment kan bieden
Daarnaast ben ik ook gewoon een fan van ''wappers'' en de uitstraling. (E600 vind ik daarom ook cool)

Nu zeg ik dus niet dat de Luxman 2x beter speelt dan de PM11S3 (verre van) maar hij voelt voor mij wat specialer aan omdat het voor mij geen dagelijkse kost is.
Vind het ook gewoon tof dat ik 1 van de eerste in Nederland was die de MK2 in bezit had (is net een nieuw model, pas sinds December leverbaar) en nieuwe ''speeltjes''  testen vind ik gewoon erg leuk, en daarmee houd ik de hobby voor mezelf in stand.

Voordeel is ook dat ik dan gewoon kan meepraten over Luxman / Accuphase / McIntosh / Devialet en noem ze maar allemaal op omdat ik ze gewoon in mijn eigen set thuis langere tijd beluisterd heb en daarom
dus kan mee praten over de verschillen etc (hoef geen lul verhaal te vertellen)

Zou ik enkel op value for money kopen dan wint de PM11S3 het van bijna alle merken zonder blikken of blozen, zonder gein kan die meespelen in de klasse tot 8000,00 euro en dan zal het nog een smaak kwestie zijn. en het leuke is natuurlijk dat je de Marantz voor ongeveer 1/3e van dat bedrag koopt.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Zep

Citaat van: hchifi.nl op april 23, 2016, 13:38:36
....met Marantz werk is het speciale er een beetje af.. soort van gewenning. (zoals je dat ook met auto's hebt)
.....voelt voor mij wat specialer aan omdat het voor mij geen dagelijkse kost is.
.....Vind het ook gewoon tof dat ik 1 van de eerste in Nederland was die de MK2 in bezit had.

Je bent tenminste wel eerlijk, want een stuk identiteit ontlenen aan jouw "speciale" smaak speelt een heel belangrijke rol in het audio gebeuren. Ik denk meer dan een zoveelste verbetering van de geluidskwaliteit, die zit vooral tussen de oren. Tevens is het ook een stukje status, mijn pik is groter dan die van jou....laten we eerlijk zijn, zit in de genen van mannen ook al zijn we zogenaamd geciviliseerd  :wink: 
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Citaat van: joep op april 23, 2016, 12:56:20
Ik ook, iedereen een mening uit de boekjes maar praktijk ho maar.
En maar gooien met technische termen alsof het geluid dat eruit komt er niet meer toe doet.


Er komt geen geluid uit je versterker (tenzij deze stuk is), daarvoor is de speaker i.c.m. de akoestiek van je ruimte verantwoordelijk.

Een versterker moet voor mij met groot gemak een speaker kunnen aan sturen, getallen zeggen idd niet altijd wat.
Heb je 10 verschillende ruimtes met 10 verschillende speakers zal het in elke ruimte verschillend klinken.

Ben benieuwd of je blind per ruimte zou kunnen zeggen of daar een Accuphase staat of een Marantz?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

Een PM-11s3 moet je i.d.d. vergelijken met de E350/360/370 serie van Accuphase. (m.b.t. het vermogen) Niet met de E250/260 serie. Maar dan spreek ik over vermogen. In jouw setup zou een Accuphase E250 best wel eens meer dan voldoende kunnen zijn. En de Accuphase E250 zou best wel een stukken beter kunnen klinken dan een PM-11s3 en ook nog eens in jouw setup meer dan voldoende vermogen en reserve kunnen hebben. Wie zal het zeggen? Gewoon zelf gaan zitten luisteren en kopen wat JIJ het fijnste vind klinken. Het is toch weer een hoop centjes.

Welke naam erop staat is totaal onbelangrijk. En slecht zijn ze geen van beide.


xander32

Welkom terug Joep, ik ben (oprecht) blij weer wat van jou te lezen  :yes:.


Citaat van: joep op april 25, 2016, 16:53:23
Een PM-11s3 moet je i.d.d. vergelijken met de E350/360/370 serie van Accuphase. (m.b.t. het vermogen) Niet met de E250/260 serie. Maar dan spreek ik over vermogen. In jouw setup zou een Accuphase E250 best wel eens meer dan voldoende kunnen zijn. En de Accuphase E250 zou best wel een stukken beter kunnen klinken dan een PM-11s3 en ook nog eens in jouw setup meer dan voldoende vermogen en reserve kunnen hebben. Wie zal het zeggen? Gewoon zelf gaan zitten luisteren en kopen wat JIJ het fijnste vind klinken. Het is toch weer een hoop centjes.

Welke naam erop staat is totaal onbelangrijk. En slecht zijn ze geen van beide.

joep

Citaat van: xander32 op april 25, 2016, 19:07:50
Welkom terug Joep, ik ben (oprecht) blij weer wat van jou te lezen  :yes:.

Thx Xander!