Citaat van: BrunoD op april 23, 2016, 13:06:22
Marcel: Waarom heb je uiteindelijk de Luxman gekozen boven de Accuphase en ik veronderstel boven Marantz?
waarom geen Marantz voor mij :
Als je een product heel vaak in je hand hebt en veelvuldig verkoop verliest het een beetje zn charme.
Daarmee zeg ik dus niet dat hij niet goed presteert maar hifi is ook emotie / gevoel en omdat ik zoveel
met Marantz werk is het speciale er een beetje af.. soort van gewenning. (zoals je dat ook met auto's hebt)
Daarnaast is Luxman ook gewoon een oude liefde van me, vind het fantastische apparatuur en de top series
presteren toch wel net een tandje beter als wat marantz op dit moment kan bieden
Daarnaast ben ik ook gewoon een fan van ''wappers'' en de uitstraling. (E600 vind ik daarom ook cool)
Nu zeg ik dus niet dat de Luxman 2x beter speelt dan de PM11S3 (verre van) maar hij voelt voor mij wat specialer aan omdat het voor mij geen dagelijkse kost is.
Vind het ook gewoon tof dat ik 1 van de eerste in Nederland was die de MK2 in bezit had (is net een nieuw model, pas sinds December leverbaar) en nieuwe ''speeltjes'' testen vind ik gewoon erg leuk, en daarmee houd ik de hobby voor mezelf in stand.
Voordeel is ook dat ik dan gewoon kan meepraten over Luxman / Accuphase / McIntosh / Devialet en noem ze maar allemaal op omdat ik ze gewoon in mijn eigen set thuis langere tijd beluisterd heb en daarom
dus kan mee praten over de verschillen etc (hoef geen lul verhaal te vertellen)
Zou ik enkel op value for money kopen dan wint de PM11S3 het van bijna alle merken zonder blikken of blozen, zonder gein kan die meespelen in de klasse tot 8000,00 euro en dan zal het nog een smaak kwestie zijn. en het leuke is natuurlijk dat je de Marantz voor ongeveer 1/3e van dat bedrag koopt.