Crossover settings

Gestart door mistyforyou, april 17, 2016, 10:00:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Je hebt heel erg jouw best gedaan om e.e.a. te vertalen, nogmaals uit te leggen, waarvoor dank :yes:. Maar mijn punt betreft de traceerbaarheid blijft nog steeds staan :wink:.

DansaN

Citaat van: xander32 op april 23, 2016, 18:18:49
Je hebt heel erg jouw best gedaan om e.e.a. te vertalen, nogmaals uit te leggen, waarvoor dank :yes:. Maar mijn punt betreft de traceerbaarheid blijft nog steeds staan :wink:.
Ik ben ook maar een hobbyist en kan je geen onderbouwd antwoord geven op je punt betreffende de traceerbaarheid.
Persoonlijk heb ik (nog?) niet de ervaring dat de sub traceerbaar is door de LPF for LFE op 120 Hz te zetten.

Wat ik mij nog afvraag, is waarom er de mogelijkheid is om de LPF for LFE hoger dan 120 Hz te zetten (tot 250 Hz op de SR7008)?
Ik kan dat op basis van de LFE track informatie niet logisch beredeneren.

RHK

Citaat van: xander32 op april 23, 2016, 18:18:49
Je hebt heel erg jouw best gedaan om e.e.a. te vertalen, nogmaals uit te leggen, waarvoor dank :yes:. Maar mijn punt betreft de traceerbaarheid blijft nog steeds staan :wink:.
Ik krijg de sub op mn 7008 ook niet lager dan 80 Hz ingesteld?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

PerfectAudio kan vast onze vragen beantwoorden  :yes:.

Met z'n allen komen we er wel uit   :-).

RHK

En zo is het, ik weet dat er al veel over gezegd is en geschreven, maar zoals jij al bedoelt denk ik, het gehoor oordeelt hier ook. Heb ook 5 grote speakers, ingesteld via Audyssey. Ls op Small, sub en ls crossover op 80 Hz. Klinkt bij mij gewoon goed. Soms zoek je toch naar dat beetje verbetering, fine tuning, en zo blijven we ermee bezig.  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

Het finetunen is ook voor velen een onderdeel van deze hobby. En wanneer dat 'slechts' aanpassingen aangaande de settingen in de receiver betreffen, kost het je dat enkel enige tijd.

Citaat van: RHK op april 23, 2016, 21:14:59
En zo is het, ik weet dat er al veel over gezegd is en geschreven, maar zoals jij al bedoelt denk ik, het gehoor oordeelt hier ook. Heb ook 5 grote speakers, ingesteld via Audyssey. Ls op Small, sub en ls crossover op 80 Hz. Klinkt bij mij gewoon goed. Soms zoek je toch naar dat beetje verbetering, fine tuning, en zo blijven we ermee bezig.  HB

Zep

#36
Citaat van: xander32 op april 23, 2016, 21:24:58
Het finetunen is ook voor velen een onderdeel van deze hobby. En wanneer dat 'slechts' aanpassingen aangaande de settingen in de receiver betreffen, kost het je dat enkel enige tijd.

Ieder zijn hobby.....ben toch blij met mijn stereo opstelling en het gelegenheid-subje, scheelt een hoop freubelen als ik het zo lees   :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

mountainbiker

Citaat van: mistyforyou op april 17, 2016, 10:00:49
Hoi allemaal

Kan iemand mij vertellen wat de ideale crossover setting is voor de B&W CM 9 de CM1 en CM Center2 en de Sub ASW610
Eerst maar eens een handmatige berekening op je luisterruimte loslaten.http://www.popschoolmaastricht.nl/college_geluid_snelheid_frequentie_golflengte.php?menu=menuGeluidstechniek
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Brutus

Is leuk zo'n calculator maar wel erg algemeen. Zijn teveel variabelen om dit zo maar te kunnen invullen. Denk daarbij alleen al het verschil in frontspeakers en hoe deze zich soms compleet verschillend onderling gedragen.

Volgens mij is meten toch nog steeds weten, ook hier.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

pameijer

De gouden regel is LPF for LFE op 120 Hz, sorry xander, dat is echt een gegeven! De x-over kan meestal op 60 of 80 Hz, afhankelijk van je fronts. Meestal geeft een 60 Hz een wat smoother resultaat in mijn beleving.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Jouw voorgangers hadden mij daar al van weten te overtuigen, maar ik blijf het een bijzondere setting vinden in het licht van de plaatsbaarheid van een subwoofer  :yes:.

Wat zijn hierin de ervaringen? Wellicht is het niet eens een issue. Maar naar mij is altijd aangegeven dat je een sub zo laag als mogelijk moet filteren i.v.m. diens plaatsbaarheid. En die ervaring heb ik zelf ook met diverse subwoofers.

Citaat van: pameijer op april 24, 2016, 08:19:17
De gouden regel is LPF for LFE op 120 Hz, sorry xander, dat is echt een gegeven! De x-over kan meestal op 60 of 80 Hz, afhankelijk van je fronts. Meestal geeft een 60 Hz een wat smoother resultaat in mijn beleving.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

mistyforyou

Goedemorgen allen :gaap: Leesvoer voor op de vroege zondagochtend

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0

RHK

PerfectAudio heeft in dit forum over de instellingen  al zeer uitgebreid uitleg  gegeven   8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*