Kraken/ruis/tikken SR7008

Gestart door Guru1000, december 30, 2015, 13:41:02

Vorige topic - Volgende topic

Guru1000

Goedemiddag,

Ik heb sinds 1,5 jaar een Marantz SR7008. In principe vind ik het een fijne versterker, maar heb nu al een tijdje dat hij af en toe kraakt cq ruist en tikt over de speakers. Dacht eerst dat het aan de HDMI kabels lag of aan de snoeren achter. Maar heb het ook zonder hdmi kabels kraakt hij. En alle andere kabels zijn nu netjes gescheiden etc..  Het geluid is ook niet net zo hard als de bron, maar zachter dan het gene wat hij moet afspelen.

Voor zover ik heb kunnen constateren is het op voornamelijk op TV audio, maar ook met internetradio. Maar kan goed zijn dat het op elke source is, alleen ik kijk voornamelijk TV.

Wat ik wel heb gemerkt is dat hij het eigenlijk alleen doet als hij koud is en zodra hij warm is er geen vrijwel geen probleem meer is (zeg na 15 min ofzo). Heel soms nog een tikje of kraakje.

Het irriteert mij mateloos, dus hoop dat iemand een oplossing weet of iets herkent in het probleem en ideeën heeft hoe dit op te lossen.

Alvast hartelijk bedankt!

Mvg,

Guru

rexp

Klinkt als een reparatie onder garantie als hij 1,5 jaar oud is.

HAL9000

ja zit een binding los, laat elst het goed na-lopen!!!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Guru1000

Citaat van: HAL9000 op januari 02, 2016, 17:35:15
ja zit een binding los, laat elst het goed na-lopen!!!

Bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je precies met "elst".

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Guru1000

ahh dat is duidelijk.

Bedankt voor de snelle reactie.

Je merkt ook dat de ruis een stuk erger is als de versterker koud is dan wanneer de versterker warm is. Als je de versterker op 1/2 a 2/3 zet van het volume, dan hoor je best wat ruis en zodra de versterker warm is dan is de ruis (zo goed als) weg (in ieder geval acceptabel).

Is dit ook een van de symptonen van een losse binding? En hoe moet ik precies zien wat een losse binding is? Is dat gewoon een slechte soldeerverbinding? Zou dat graag willen weten.

Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de zaak waarbij ik hem gekocht heb.

Nogmaals bedankt voor de hulp.

NR1501 MS

Dit lijkt veel op mijn probleem met de NR1501, soort van kraken en ploppen door alle speakers.
Helaas doet hij via de digitale ingangen bijna niks meer dan dit, geen garantie meer 4a5 jaar oud.
Dus laat hem binnen de garantie repareren, de mijne begon na 4 jaar deze klachten te geven.
Dit is dus een veel voorkomend probleem bij mijn type als ik google trouble with marantz nr1501!
Het lijkt mij dat Marantz al deze klachten terugkrijgt en hiervan af moet weten, maar helaas geen kostenloze reparatie ondanks heen en weer mailen😔
Aangezien de mijne alleen nog na een min of 5 analoog speelt en redelijk ouder is, moet ik wachten totdat ik een andere reciever kan kopen en of dat een gaat marantz worden daar ben ik niet meer zo zeker van!
Ik lees op forums teveel klachten over dit merk.

i2Paq

Citaat van: NR1501 MS op maart 15, 2016, 14:03:47
Ik lees op forums teveel klachten over dit merk.

Dit merk of dit model?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...