Citaat van: xander32 op februari 09, 2016, 19:11:08
Als men een cd hoort overslaan, kan men dat idd. als fout bestempelen, die kan ik volgen ja .
Maar zijn er ook fouten welke andere ongewilde effecten met zich meebrengen welke waarneembaar zijn, welke de geluidskwaliteit negatief beïnvloeden?
Jij brengt het terug tot enkel het horen overslaan, als zijnde enig negatief waarneembaar effect. Maar de vraag is dus of er ook andere negatieve effecten waarneembaar zijn? Want dat wordt m.i. gesuggereerd in die reply welke ik aanhaalde. Het antwoord zal overigens niet van mij komen, want ik heb er zelf de ballen verstand van .
Het voordeel van het digitale circuit is dat het allemaal enen en nullen zijn. Gaat hier iets mis dan krijg je een compleet ander signaal, en ja dat is hoorbaar en qua beeld zichtbaar. Dit wordt overslaan op de cd-speler of digitale storing op tv (denk aan de rare gekleurde blokken soms in beeld).
Waar ik ooit wel over gelezen heb, is dat als de foutcorrectie van de cd-speler flink aan het werk moet, dit hoorbare storing in het analoge deel zou kunnen geven. Maar dat lijkt mij dan vooral een slecht ontwerp, want dat hoort gescheiden te zijn.