... het oude vertrouwde, 'vervormde' cd geluid, vinden veel van ons mensen schijnbaar lekker
.
Al zou/zal content bij streamen puur technisch gezien meer perfect worden weergegeven dan bij het spinnen van cd, wil dat niet automatisch zeggen dat het ook voor een ieder beter klinkt. Bij streamen versus vinyl is dat nog veel duidelijker.
De huidige 40-igers en ouder houden schijnbaar van (lees: zijn gewend geraakt aan/zijn groot geworden met) vervormingen. Zelf vind ik bijv. een stereo install. met dsp/eq steevast onnatuurlijk, synthetisch klinken, dat terwijl puur technisch gezien het geluid beter (minder vervormd) bij de luisteraar terecht zal komen ...
Maar ff terug on topic: onderwijl gaat mijn duidelijke voorkeur uit jaar het streamen, juist i.v.m. de door mij ervaren kwaliteit en ook het gemak.
Citaat van: EGT op februari 04, 2016, 00:18:40
Ja precies, want daar komt de vraag: wat voor CD speler wordt er mee vergeleken?
Bij de diverse audio shows waar ik wel eens heen ga, werd bij de best (in mijn oren uiteraard) klinkende systemen tot op heden altijd een CD speler als bron gebruikt!
Zelfs bij een Naim demo die in het teken stond van het presenteren van hun destijds nieuw streamer, klonk de ouwe vertrouwde CDX2 CD speler gewoon beter...